×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
واردات برق از ۳ کشور همسایه

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برق وارد می‌شود، گفت: صادرات برق به غیر از حدود ۵۰ مگاواتی که به افغانستان انجام می‌شود، قطع است.

«مصطفی رجبی مشهدی»  روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برق ناچیزی هم که به افغانستان صادر می شود، براساس ضرورتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین حال برق از سه کشور ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان حداقل ۴۰۰ تا حداکثر ۶۵۰ مگاوات وارد می شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر جهان گفت: این کشورها هم شرایط آب و هوایی دارند که برق بیشتری نمی توانند در اختیار ما قرار دهند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، شبکه های انتقال نیز بیش از این مقدار را نمی توانند انتقال دهند.

وی بهترین روش را رعایت مدیریت مصرف دانست و افزود: کاهش ساعت کار اداری و نیز تعطیل شدن پنجشنبه ها کمک بزرگی به صنعت برق کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: فروشندگان لوستر بیشترین مصرف برق را دارند که باید با خاموش کردن لامپ های اضافه مدیریت کنند.

رجبی مشهدی روشن ماندن تابلوهای تبلیغاتی و چراغ نماهای ساختمان را از دیگر عمده مصرف برق اعلام کرد و گفت: باید در ساعت اوج مصرف این روشنایی ها خاموش شوند.

وی گفت: گرچه مشترکان پر مصرف ۶ درصد کمتر شده اند اما آن تعدادی که باقی مانده اند ۱۴ برابر کم مصرف‌ها مصرف می کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: به این مشترکان تذکر داده شده و تعرفه های بالاتر هم وضع شده اما این رقم تعرفه به دلیل تمکن بالای مالی، آنها را مجاب برای صرفه جویی نمی کند.

به گزارش ایرنا،  در روزهای گذشته به دنبال گرمای هوا و بالا رفتن مصرف مشترکان برق، خاموشی هایی در کشور بدون اعلام قبلی رخ داده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر درباره وضعیت مصرف برق گفته است: پیش‌بینی‌ها برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به ویژه چهارشنبه هفته جاری(۲۱ تا ۲۳ تیر) حاکی از رسیدن مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات به دلیل افزایش دمای هواست.

 غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته و تعدیل مصرف مشترکان شرایط بهتری را برای توزیع برق ایجاد کرده است، تصریح کرد: هفته آینده با گرم تر شدن هوای کشور مصرف برق افزایش می یابد که در این صورت بار دیگر شاهد خاموشی خواهیم بود.

رخشانی مهر تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار خاموشی ها راهکارهای ساده ای وجود دارد به عنوان مثال اگر همه مشترکان تنها یک لامپ را خاموش کنند می توان برق یک استان را به سهولت تامین کرد.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار مگاوات از برق مصرفی مربوط به وسایل سرمایشی است، خاطرنشان کرد: تنها با تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و کولرهای آبی روی دور کند می توانیم خاموشی نداشته باشیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.