×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
«جمعه سیاه» ۱۷ هزار ایرانی را راهی ترکیه کرد

به گزارش همنوا، هفته گذشته بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که فرصتی برای خرید با تخفیف‌های چند ده درصدی است با استقبال عجیب ایرانی‌ها از مراکز خرید ترکیه مواجه شد به طوری که هزاران ایرانی از مرزهای زمینی برای خرید در این ایام ویژه خود را به مقاصد مختلف رساندند که گویا پرازدحام ترین و پرطرفدارترین مقصد در این برای ایرانی‌ها مراکز تجاری وان در ترکیه بوده و جمعیت قابل توجهی از ایرانی‌ها از مرز رازی خود را به مراکز خرید وان رساندند.

روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره ورود و خروج مسافران ایرانی از مرزهای ایران به ترکیه در هفته گذشته اظهار داشت:‌از سه مرز مشترک ایران و ترکیه از جمله مرزهای سرو، بازرگان و رازی امکان ورود و خروج مسافر وجود دارد که معمولا از دو مرز بازرگان و رازی تردد مسافر رایج‌تر است.

وی گفت: در بازه زمانی ۱۱ روزه از ۲۷ آبان ماه تا ۸ آذر ماه ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر ایرانی از مرزهای زمینی وارد ترکیه شدند که در همین ایام ۱۶ هزار و ۶۲۹ نفر به کشور برگشتند.

لطیفی ادامه داد: عمده جمعیت برگشتی در ۳ روز ۶، ۷ و ۸ آذر ماه به کشور برگشتند که در این ایام ۶۰۲۳ نفر از مرز رازی، ۶۱۵ نفر از مرز سرو و ۱۲۹۶ نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند.

سخنگوی گمرک ایران بیان داشت: در بازه زمانی ۱۱ روزه یعنی ۲۷ آبان ماه تا ۸ آذر ۵۱۶۹ نفر ایرانی از مرز بازرگان خارج شدند و در این بازه زمانی ۴۹۵۹ نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند. همچنین از مرز سرو ۲۱۲۸ ایرانی از این مرز به ترکیه رفتند و ۲۳۵۵ نفر ایرانی از همین مرز به کشور بازگشتند.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۹۴۶۲ نفر ایرانی به ترکیه رفتند و در همین ایام ۹۳۱۵ نفر به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به آمار ترددها از دو مرز مهم مسافری رازی و بازرگان در هفته گذشته گفت: در روز پنج شنبه ۲۷ آبانماه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز رازی ۳۶۶ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی ۴۲۳ نفر بوده است همچنین در مرز بازرگان تعداد ورود مسافر ایرانی ۳۹۱ مسافر و تعداد خروج مسافر ایرانی ۳۵۲ مسافر بوده است.

وی افزود: در روز جمعه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز رازی به ۶۳۷ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی از این مرز به ۲۹۹ نفر رسید همچنین در روز جمعه ۲۸ آبانماه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز بازرگان ۴۹۱ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی ۳۷۵ نفر بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: در روز یکشنبه سی‌ام آبانماه از مرز رازی ۲۹۴ مسافر ایرانی خارج شدند و همچنین ۳۹۴ مسافر ایرانی وارد این مرز شدند. همچنین در مرز بازرگان تعداد ورود مسافر ایرانی ۳۲۷ نفر و تعداد خروج مسافر ایرانی ۳۳۷ نفر بوده است. در روز دوشنبه یکم آذرماه ۴۴۴ مسافر ایرانی از مرز رازی خارج شدند و همچنین ۲۴۴ مسافر ایرانی وارد مرز رازی شدند. همچنین در روز دوشنبه از مرز بازرگان ۴۸۵ مسافر ایرانی خارج و ۳۹۵ مسافر ایرانی از این مرز وارد کشور شدند.

لطیفی ادامه داد: در روز سه‌شنبه دوم آبانماه شاهد افزایش خروج مسافر ایرانی از مرز رازی بودیم به طوری که ۷۲۶ مسافر از این مرز خارج و ۲۷۶ مسافر وار این مرز شدند. در مرز بازرگان هم دوم آبانماه ۵۵۱ مسافر خارج و ۳۶۴ مسافر ایرانی وارد شدند.

وی تاکید کرد: روز چهارشنبه سوم آبانماه خروج مسافر ایرانی از مرز رازی به دو هزار و ۵۴۴ مسافر رسید در حالی که ۲۲۲ مسافر ایرانی از این مرز وارد ایران شده است. همچنین در مرز بازرگان هم در سوم آبانماه ۵۸۹ مسافر ایرانی خارج و ۴۷۷ مسافر ایرانی وارد شدند.

لطیفی ادامه داد: در روز پنجشنبه چهارم آبانماه از مرز رازی دو هزار و ۶۱۱ مسافر ایرانی خارج شدند که در مقابل ۲۲۶ مسافر ایرانی از این مرز وارد کشور شدند. همچنین از مرز بازرگان در چهارم آبانماه ۴۶۱ مسافر ایرانی خارج و ۲۱۳ مسافر ایرانی وارد شدند.

به گفته سخنگوی گمرک ایران در روز جمعه پنجم آبانماه تعداد مسافر خروجی ایرانی به ترکیه ۵۳۵ نفر و تعداد مسافر ایرانی ورودی به کشور ۵۲۶ نفر بوده است همچنین در این تاریخ ۵۸۳ مسافر ایرانی از مرز بازرگان وارد کشور شدند و ۳۹۴ مسافر ایرانی هم از کشور خارج شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.