×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی

رسول هاشمی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این تعداد از زندانیان مرتکب جرایمی همچون تخلفات رانندگی و سوانح مربوط به کار شده بودند یا بدهی های مالی و مهریه داشتند که با کمک خیرین آزاد شدند.

وی با تاکید بر اینکه تنها مرجع و نهاد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه است، اظهار کرد: بر اساس قانون این مجموعه با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی وارد میدان شده و به جز این مورد حق ورود به پرونده های قضایی را ندارد.

به گفته وی از مجموع زندانیان آزاد شده فوق تعداد ۳۵ نفر از زندان مرکزی تبریز و بقیه از سایر شهرستان ها آزاد شدند.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال ۶۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی توسط ستاد دیه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند، افزود: از این تعداد، ۶۰۳ نفر مرد و ۱۷ نفر زن بودند که مجموع بدهی آنها هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

وی اعلام کرد: ستاد دیه آذربایجان شرقی ۲۹۵ میلیارد ریال از شاکیان جلب رضایت کرده و ۵۴۰ میلیارد ریال از طریق خانواده زندانیان تامین مالی شده است.

به گفته وی از مجموع بدهی های زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد آذربایجان شرقی مبلغ ۳۲۸ میلیارد ریال نیز با کمک خیران به طور بلاعوض به شاکیان پرونده های مزبور پرداخت شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.