×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25246 خبر
خودانتقادی و بی‌عملی

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا؛ جلسه علنی یکشنبه ۲۵ خرداد مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مسائل حوزه فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و در این جلسه محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جریان بررسی چالش‌های فرهنگی با انتقاد از رهاشدگی فضای مجازی، عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتقادات دیگری را هم به وضع فرهنگی کشور وارد کرد.

 

در همان جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: «بنده نیز نکته‌ای داشتم من هم مانند شما یک خدمتگزار در مجلس شورای اسلامی هستم. از نظر بنده ما که مسئولیتی برعهده داریم حق نداریم از خودمان انتقاد کنیم در جایی که وظیفه برعهده ماست. همه بایدهایی که شما به آن اشاره داشته‌اید مسئول‌شان خودتان هستید همه باید دست به دست هم داده و مشکلات را با هم حل کنیم. به نکاتی که شما اشاره کردید چه کسی باید بپردازد همه ما مسئول هستیم که وظایف‌مان را به درستی انجام دهیم. اگر مردم از مسئولان نیز نقد بشنوند پس چه کسی باید مشکلات را حل بکند.»

 

این اظهارات که برای بار اول هم نیست که از سوی یکی از مسئولان مطرح می‌شود و بارها از سوی مسئولان مختلف در بخش‌های متفاوت کشور شنیده شده و البته نکات درستی که رئیس مجلس به آن‌ها اشاره کرد، پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند:

 

۱. آیا مسئولان تنها باید به انتقاد از عملکرد حوزه‌هایی که اتفاقا خودشان در آن مسئولیت دارند بپردازند و یا وظیفه اصلی‌شان رفع آن مشکلات است؟

 

۲. آیا تاکنون باید و نبایدهایی که هر روز از زبان مسئولی شنیده می‌شود با اقدامی قاطع به ثمر نشسته و یا تنها در حد حرف و انتقاد باقی مانده است؟

 

۳. آیا بهتر نیست مسئولان به جای برخی فشارها به بعضی رسانه‌ها، پرداختن این انتقادات و باید و نبایدها را به رسانه‌ها و افکار عمومی واگذار کنند و خود در رفع مشکلات و انجام وظایف‌شان بکوشند؟

 

۴. مخاطب باید و نبایدهایی که مسئولان در اظهارات خود خطاب به مردم بیان می‌کنند چه کسانی هستند؟ مردم یا خود مسئولان؟ آیا مسئولان توقع دارند انتقاداتی که خودشان نسبت به حوزه‌های زیر نظر خود مطرح می‌کنند توسط مردم به سرانجام برسد؟

 

۵. چه کسی ناظر بر اجرای باید و نبایدها و انتقاداتی است که اصحاب قدرت در ضرورت نیازهای جامعه مطرح می‌کنند؟ آیا باز هم در این مورد نبود رسانه‌های با دست باز برای انتقاد و البته نظارت و پیگیری مشاهده نمی‌شود؟

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.