×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
کاندیداهای شورای شهر به هویت تاریخی و فرهنگی تبریز بپردازند!

به گزارش پایگاه خبری هم نوا، داوود بهبودی در حاشیه بازدید از چند پروژه مهم میراث فرهنگی شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتظار می‌رود شهرداری کلانشهر تبریز حضور پررنگ و موثرتری در تملک، احیا، مرمت و نگهداری پروژه‌های تاریخی و فرهنگی شهر که نماد هویت تبریز هستند، داشته باشد.
وی افزود: حال که در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر هستیم لازم است هم کاندیداها در برنامه‌های خود به آثار تاریخی و فرهنگی شهر بپردازند و هم شهروندان در ملاک‌های انتخاباتی خود، این عامل بسیار مهم را مورد توجه قرار دهند.
بهبودی تصریح کرد: به عنوان مثال بازار تاریخی تبریز علاوه بر نقشی که در زندگی اقتصادی مردم دارد، یادآور گذشته اقتصادی و اجتماعی مردم این دیار و در واقع شناسنامه کهن‌شهر تبریز است.
وی افزود: این بازار تاریخی که به ثبت جهانی رسیده است، جایگاه ارزشمندی در هویت تبریز و جلب گردشگران داخلی و خارجی دارد؛ بنابراین عملیات مرمت و احیای آن باید بادقت و ظرافت خاص به طور مستمر انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: بروز هرگونه حادثه ناخواسته از قبیل آتش‌سوزی در این بازار فاجعه‌بار است و دستگاه‌های مسوول و خدمات رسان همانند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری تبریز و غیره باید با برنامه عملیاتی دقیق و جامع مشارکت بازاریان و کسبه محترم را جلب کرده و در جهت ساماندهی، مناسب سازی و اقدامات پیشگیرانه اهتمام جدی داشته باشند.
بهبودی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته تبریز دارای بیش از ۱۲۰۰ واحد خانه تاریخی و باستانی است که بخشی از آنها احیا و مرمت شده و احیای مجموعه‌هایی مثل خانه حریری و حسن پادشاه بسیار مهم بوده و در آینده فرهنگی شهر تبریز می‌تواند اثرگذار باشد.
وی ابراز داشت: انتظار می‌رود شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های مسوول با مشارکت و همراهی بیشتر در تملک، احیا و بهره‌برداری از این مجموعه ‌ها تمام مساعی خود را بکار گیرند؛ همچنین ضوابط دقیق و سخت‌گیرانه‌تری در ساخت و سازهای بافت تاریخی و فرهنگی اعمال کنند.
لازم به یادآوری است داود بهبودی، به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از مجموعه‌های خانه حریری، حسن پادشاه، مسجد چهارمنار و بازار تاریخی تبریز بازدید کرده و در جریان مراحل احیای این پروژه‌ها و مسائل پیش رو قرار گرفتند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.