×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 4 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25430 خبر
آمارهای پلیسی سال 1402 در یک نگاه

به گزارش همنوا، سردار علی محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در سالجاري تعداد 950 نفر از شهروندان در تصادفات درون شهري و برون شهري جان خود را از دست داده اند و 20 هزار نفر مصدوم شدند.

 رئیس پلیس استان، از برقراري 2 ميليون و 300 هزار تماس شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 در سال جاري خبر داد و اظهار کرد: که در اين حوزه با افزايش 8 درصدي مواجه هستيم که خوشبختانه تماس هاي عملياتي استان نيز 7 درصد افزايش داشته است.
 
وي آمار جان باختگان حوادث رانندگي را نگران کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سالجاري تعداد 950 نفر از شهروندان در تصادفات درون شهري و برون شهري جان خود را از دست داده و 20 هزار نفر مصدوم شدند که نياز هست رسانه ها در اين حوزه بخصوص فرهنگ سازي ترافيک و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و روشنگري و آگاهسازي شهروندان کمک حال پليس باشند.
 
محمدي با بيان اينکه يکي از اولويت هاي پليس در تعطيلات نوروزي کاهش تصادفات جاده اي است، عنوان کرد:با توجه به اينکه استان آذربايجان شرقي مسافرپذير بوده گردشگران زيادي از استان ما بازديد خواهند کرد با بکارگيري 600 تيم گشت پليسي در خدمت مسافران و گردشگران در حوزه پليس راه و راهور خواهيم بود.
 
 مقام ارشد انتظامي استان در ادامه افزود: در سالجاري تعداد 547 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگير و تحويل مراجع قضائي شده و همچنين تعداد يک هزار و 922 پروانه کسب ابطال و بيش از 242 هزار جلد گذرنامه صدور و تحويل شهروندان شده است.
 
محمدي به جرايم فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه حوزه جرايم فضاي مجازي نيز افزايش داشته اما خوشبختانه همکاران بنده در پليس فتا 83 درصد جرايم را کشف کرده و تعداد يک هزار و 666 مجرم را دستگير و تحويل دستگاه قضائي داده اند.
وي به شهروندان و کاربران حوزه فضاي مجازي توصيه کرد:از بازکردن لينک هاي آلوده خودداري کنند و همچنين از قرار دادن کارت هاي بانک هاي خود به ديگران و افراد ناشناس پرهيز کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.