×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 29 فروردین 1403  .::.   برابر با : Wednesday 17 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25360 خبر
آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: فرمایشات معظم له باید یک منشور مهم درباره آموزش و پرورش به حساب بیاید و این فرمایشات می‌تواند برای وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف پرورشی و آموزشی کشور یک نقشه راه مهم و مؤثر تقلی شود.

وی افزود: معظم له در این دیدار هم وظایف دولت و باید و نبایدهاش را برشمردن و هم درباره شأن و جایگاه معلم و ارتباط این جامعه مربی با دانش‌آموز نکات مهمی را بیان فرمودند.

به گزارش هم‌نوا آل‌هاشم با بیان اینکه دولت باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد بطوریکه در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست داشته است، متأسفانه در آذربایجان شرقی در یکسال گذشته آموزش و پرورش دو سرپرست به خود دیده است.

خطیب جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد که بعد از فرمایشات گهربار رهبری دولت هر چه سریع‌تر تکلیف وزارت آموزش پرورش و به طبع آن اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و استان‌ها را برطرف و حل کنند.

وی تصریح کرد: این مسائل نشان دهنده کم اعتنایی دولت‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر به نهاد تربیتی کشور یعنی آموزش پرورش به لحاظ سیاستگذاری و اجرا با انباشت مشکلات مواجه است، مطالبات جامعه فرهنگیان کشور از یک طرف و عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش از طرف دیگر و عدم توجه کافی به مدارس دولتی موجب بروز مشکل در نظام آموزشی کشور شده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسائل آموزش و پرورش را جز با نگاه راهبردی و نظام‌مند نمی‌توان حل کرد و ما از دولت توقع داریم نهاد آموزش و پرورش را جدی بگیرد، البته تنها دولت وظیفه ندارد مجلس هم به دور از نگاه انتفاعی به آموزش وپرروش کرده و در کنار دولت بوده و به معلمان عزیز این قشر زحمتکش جامعه توجه ویژه داشته باشد.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.