×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
در ایران ادیان الهی در کنار هم قرار دارند نه در مقابل هم

"سیدقاسم ناظمی" در این دیدار اظهار داشت: در جمهور اسلامی ایران و قانون اساسی همواره بر احترام به آزادی و حرّیت پیروان دیگر ادیان تأکید شده و این نگرش به رفتاری عملی مبدل شده است.

وی افزود: پیامبران عظیم‌الشأن الهی همه برای دعوت انسان به سوی خداوند و گسترش عدالت برانگیخته شده‌اند و چون هدف نهایی همه یکی است، هیچکدام دیگری را رد نکرده، بلکه پیامبران پیش از خود را تصدیق کرده، به آمدن پیامبری پس از خود، نوید داده‌اند و همانگونه که حضرت عیسی (ع) بر ظهور پیامیر اسلام اشاره داشته اند، حضرت محمد (ص) نیز از حضرت عیسی به نیکی یاد کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: هنرمندان ارامنه در رشته های مختلف هنری نقش قابل توجهی در فرهنگ و هنر ایران داشته‌اند و امیدواریم همراهی و همدلی و ارتباط بیشتر هنرمندان ارامنه در کنار هنرمندان مسلمان که خود نشأت گرفته از حسّ احترام متقابل و توجه به اصل شناخت صحیح از ادیان الهی است، زمینه ساز  تعالی بیش از پیش دیپلماسی فرهنگی ایران در جهان شود.

وی بر لزوم پاسداشت میراث و فرهنگ مشترک بین مسلمانان و ارامنه تاکید کرد.

در این دیدار همچنین  اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان   با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از نهادهای تاثیرگذار عنوان کرد .

وی با بیان این‌که ایران کشوری است که در آن تنوع ادیان زیاد بوده و  زندگی پرتفاهم و صمیمی میان اقلیت‌های دینی برقرار است،‌ گفت: خوشحال هستیم که ارامنه  در کشور ایران و در کنار دیگر برداران دینی  زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.

وی با اشاره به انتشار کتاب کلیساهای استان از انتشار جلد دوم این کتاب خبر داد و این کتاب را در معرفی مکان‌های تاریخی و فرهنگی ارامنه مفید برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.