×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
انتشار نامه‌ تایید صلاحیت کاندیداها در فضای مجازی تخلف است

بهروز مهدوی  در خصوص خبر احراز و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای حضور در انتخابات شورای شهر اظهار کرد: موضوع اطلاع‌رسانی احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر حالت محرمانه دارد و افرادی که صلاحیتشان احراز نشده‌است، چهار روز فرصت دارند تا به هیات نظارت استان شکایت کرده و دفاعیات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: هیات نظارت استان نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا این شکایات را بررسی کرده و به فرمانداری ارسال کند و ما نیز نتیجه را به داوطلبان اعلام کنیم.

فرماندار شهرستان تبریز اضافه کرد: اگر در این مرحله نیز صلاحیت افراد احراز نشود، بازهم فرصت دارند تا به هیات مرکزی نظارت شکایت کنند و هیات مرکزی نظارت نیز ۱۰ روز فرصت دارند تا این شکایات را بررسی کند.

وی متذکر شد: چون هنوز نتایج بررسی صلاحیت‌ها نهایی نشده‌است، فردی که در این مرحله صلاحیتش احراز نشده است، دلیل بر این نیست که دیگر نمی‌تواند صلاحیت را بدست آورد و بعد از اتمام بررسی‌های هیات مرکزی نظارت می‌توان به‌طورقطع اعلام کرد که چه کسانی صلاحیت گرفته‌اند و چه کسانی رد شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز تاکید کرد: آقایانی که نامه‌ی تأیید صلاحیتشان را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، بدانند که این کار آنها تبلیغات زودهنگام محسوب شده و چه بسا به دلیل انجام تخلف انتخاباتی، رد صلاحیت شوند.

وی ادامه داد:قانون تعیین کرده‌است که تبلیغات صرفاً هفت روز مانده به انتخابات انجام می‌شود و لذا نباید زودتر از این موعد تبلیغاتی انجام شود و این کار ممکن است منجر به رد صلاحیت مجدد این افراد شود و انتشار نامه وزارت کشور در خصوص تایید صلاحیت کار اشتباهی است/ ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.