×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
واکسیناسیون ۶۵ درصد معلمان علیه کرونا در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،احمد ناصری اظهار کرد: از هفتم مردادماه واکسیناسیون معلمان و کادر آموزش و پرورش آغاز شده و این روند تا پوشش حداکثری جامعه معلمان و دبیران در استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۴ هزار معلم و جامعه بزرگ فرهنگیان واکسن ضد کرونا را دریافت کردند که بدون مشکل خاص تزریق واکسن به همت کادر بهداشتی و درمانی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل استقبال معلمان را در فرآیند تزریق واکسن مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۶۵ درصد معلمان و همکاران دز اول واکسن را دریافت کردند و به تدریج بعد از مهلت مقرر، دز دوم نیز به این جمعیت معلمان و فرهنگیان تزریق خواهد شد.

ناصری افزود: در مجموع ۲۳ هزار نفر جامعه فرهنگیان در برابر بیماری کرونا واکسینه خواهند شد که در چهار مرکز عملیات واکسیناسیون معلمان در اردبیل و سایر شهرها در حال انجام است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، مربیان پیش دبستانی، دانشجو معلمان و حتی افراد فعال در آموزشگاه‌های آزاد نیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته تا بعد از تزریق دز دوم خود را مهیای شروع سال تحصیلی کنند.

ناصری اضافه کرد: در کنار عوامل و کادر آموزشی و اداری، سعی بر این است تا جمعیت فرهنگیان به شکل کامل در همه شهرستان‌های استان واکسینه شده و بدون دغدغه شروع سال تحصیلی را با صلاحدید مسئولان کشوری به صورت حضوری شاهد باشیم.

وی در مورد تزریق واکسن برای گروه‌های دانش‌آموزی نیز بیان کرد: تاکنون هیچ اظهار نظری در مورد واکسیناسیون گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال اعلام نشده اما اخیراً در برخی کشورها مجوز تزریق واکسن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال صادر شده است.

ناصری ادامه داد: ما منتظر تصمیم و ابلاغ ستاد ملی کرونا در این زمینه هستیم و در صورت توزیع واکسن دانش‌آموزی عملیات تزریق آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در سطح استان با تشکیل ستاد مهر، آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس وجود دارد و امیدواریم با فروکش کردن روند انتشار ویروس کرونا در پیک‌های مختلف، شروع سال تحصیلی را به صورت حضوری و با همراهی اولیای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.