×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
روزهای ناتمام تلخ و سیاه کرونا/حجم مراجعات ۱۰ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،بابک نخستین  اظهار کرد: وضعیت بیمارستان‌ها به حدی نگران‌کننده و بحرانی است که امکان ارائه تخت‌های جدید برای بیماران وجود ندارد و ما مجبور به تزریق دارو و اعزام برخی از بیماران به منازل برای انجام قرنطینه خانگی هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود تذکرها و توصیه‌های مختلف به هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی در استان اردبیل وخیم است و در حال حاضر بیش از ۶۷۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده و آمار جان‌باختگان و افراد بدحال نیز رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اسب سرکش کرونا با تاخت و تاز بی‌رحمانه خود تاکنون بیش از یک‌هزار و ۹۳۶ هموطن استان اردبیل را به کام مرگ برده و همچنان روزانه هفت تا ۱۰ نفر در این استان بر اثر شدت ویروس دلتا و انتشار آن در ریه افراد مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به مرگ و میر این گروه سنی منجر شده است.

نخستین افزود: ۸۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و آی. سی.یو نگهداری می‌شوند که وضعیت جسمی عمده آنها نامناسب بوده و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی به پیشی گرفتن تعداد بیماران بستری نسبت به ترخیصی‌ها در یک هفته اخیر اشاره کرد و ادامه داد: حجم مراجعات به بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان امام خمینی، امام رضا و سبلان اردبیل در روزهای اخیر ۱۰ برابر شده است.

نخستین تنها راه پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری را زدن ماسک، رعایت اصول اولیه بهداشتی و پرهیز جدی از دورهمی‌ها اعلام کرد و گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی ما تجمعات پیش رو در ایام ماه محرم است که امکان انتشار ویروس را به چندین برابر افزایش می‌دهد که امیدواریم عزاداران با تمسک به سیره و سلوک امام حسین (ع) و همچنین به حرمت این ایام در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اهتمامی جدی داشته و هیچ وقت خود را در معرض خطر و آسیب ناشی از انتشار ویروس خطرناک دلتا قرار ندهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به گسترش واکسیناسیون و افزایش گروه‌های جمعیتی مختلف برای تزریق واکسن را یادآور شد و تصریح کرد: در هفته‌های آینده سن واکسیناسیون تا ۳۰ سال نیز کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.