×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
ساماندهی مقبره الشعرای تبریز تا ۱۵ تیر

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه هیأت امنای مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرای تبریز، تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تا ۱۵ تیر این مرحله را عملیاتی کند.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم، کار مسقف‌سازی و محوطه‌سازی مجموعه با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد و مرحله سوم نیز تکمیل پروژه سامان‌دهی است.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه، گفت: با روند کنونی تزریق اعتبارات، اتمام پروژه سال‌ها زمان می‌برد، بنابراین باید به فکر استفاده از مشارکت شهرداری َو بخش خصوصی باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز طبق قانون امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرهنگی را دارد و در مراحل بعدی باید مشارکت بیشتری در این طرح داشته باشد.

 

در این جلسه که با حضور رئیس شورای شهر و شهرداری تبریز و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، نحوه اجرای مراحل بعدی این طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

مقبره الشعرا مجموعه‌ای تاریخی، فرهنگی است که در محله سرخاب تبریز در کنار امام زاده سید حمزه از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) واقع شده است و آرامگاه بیش از ۴۰۰ تن از شعرا، علما و شهدای دوران مشروطیت است که از جمله مدفونان این مکان می‌توان به سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، خاقانی شروانی، قائم مقام فراهانی و خاندانش و ثقه الاسلام تبریزی اشاره کرد.

 

پروژه باز آفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا تبریز که از سال ۱۳۸۳ شروع شده و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود، همچنان در حال اجراست.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.