×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
جشنواره فیلم تبریز حامی محیط‌‌زیست/ هنر رساترین زبان انتقال پیام‌هاست

به گزارش همنوا، مجید رحمانی، ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: زبان هنر زبان صلح و دوستی‌ست و بنابراین طرح مسائل به این روش، کمترین تنش اجتماعی را ایجاد می‌کند و هنرمندان قادر هستند به شیواترین و رساترین شکل ممکن این پیام‌ها را منتقل کنند.

وی افزود: هنر و هنرمندان ابزارهای متنوعی برای طرح مساءل محیط زیستی دارند و این ظرفیت بسیار ارزشمندیست که بسته به موضوعات متفاوت از شاخه‌های مختلف هنری بتوانیم استفاده کنیم، گاهی یک بیت شعر و گاه یک عکس می‌تواند یک مسئله اجتماعی را به شکل مؤثر منعکس کند و در پاره‌ای مواقع، یک فیلم مستند و یا سینمایی و یا یک رمان این کارکرد را دارد.

رحمانی مسئول بخش هنرخانه محیط زیست استان همچنین تأکید کرد: در طول سالیان متمادی، گاهی شاهد عدم احاطه هنرمندان به ابعاد پنهان و یا عواقب یک مسئله محیط زیستی بوده‌ایم که باعث شده پرداخت به آن موضوع ضعیف یا سطحی باشد و نتیجه‌ای برخلاف آن‌چه باید حاصل شود.

او ادامه داد: به همین دلیل، ما به عنوان خانه فعالین محیط زیست همواره سعی‌مان بر این بوده تا با ایجاد فضایی برای تعامل و همکاری با هنرمندان تا حدودی این خلأ را پر کنیم و به همین منظور بخشی را با عنوان بخش هنر محیط زیستی در چارت سازمانی ایجاد کرده‌ایم.

رحمانی گفت: خوشبختانه این جشنواره موقعیت بسیار خوبی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا آشنایی و گفتگویی نزدیک با کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و سایر عوامل صنعت فیلم و سینما داشته باشیم و ضمن جلب مشارکت آن‌ها در کمپین‌های محیط زیستی"سفیران محیط زیست" و "حامیان آب" ، بتوانیم دغدغه‌های محیط زیستی خود را به آنان منتقل کنیم و در مورد ایده‌ها و برنامه‌های مشترک به تبادل نظر بپردازیم.

بر اساس این گزارش، هادی امینی، دبیر جشنواره فیلم تبریز نیز ضمن اشاره به حمایت جشنواره از فعالیت‌های محیط‌زیستی تأکید کرد: طبق رایزنی‌های انجام گرفته با خانه محیط‌زیست آذربایجان شرقی، مقرر شد نشان محیط‌زیست به فیلم‌ منتخب در حوزه حفاظت از محیط‌‌زیست اهدا شود.

گفتنی است، جشنواره فیلم تبریز از 26 تا 29 تیرماه 1401 در پردیس سینمایی ستاره‌باران برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.