×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25244 خبر
بسیاری از اراضی ملی را به بیت‌المال برگرداندیم

به گزارش همنوا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از کاشت نهال به‌مناسبت روز درختکاری، در خصوص تاثیر این کار در افزایش امید و نشاط در جامعه اظهار داشت: حرکت رهبر معظم انقلاب در کاشت درخت برای همه مسئولان و مردم یک درس و حرکتی ماندگار در جهت حفظ محیط زیست، فضای سبز و هوای خوب برای کشور است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه زمین و آب و هوای خوب از حقوق عامه است، تصریح کرد: حفظ زمین، حفظ آب، حفظ محیط زیست و هوای سالم جزء حقوق عمومی و برای همه ما وظیفه است.

رئیسی، دست‌اندازی به زمین و استفاده غیرمجاز از آب و آلوده کردن محیط زیست و هوا را امری ناپسند دانست و متذکر شد: همانگونه که از اولین روزهای حضورم در دستگاه قضا اعلام کردم مصمم هستیم با هرگونه دست‌اندازی به حقوق مردم قاطعانه برخورد کنیم و امروز به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم که همکاران ما در سراسر کشور اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت قطع دست سوداگران و زمین خواران از اراضی ملی، بسیاری از این اراضی در حومه تهران همچون لواسانات، دماوند و محدوده جنوبی شهر و در بسیاری شهرهای دیگر به بیت‌المال برگردانده شده است.

رئیسی همچنین متذکر شد که با روابط ناسالمی که در برخی دستگاه‌ها همچون ثبت، شهرداری و شوراهای شهر وجود داشت که باعث شده بود سوداگران و زمین‌خواران بتوانند به اموال عمومی و بیت‌المال دست‌اندازی کنند، برخورد شده و تعداد قابل توجهی از افرادی که در بخش‌های مختلف با روابط ناسالم و رشوه باعث شده بودند دست سوداگران برای فساد باز شود، اکنون در زندان هستند.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا به متولیان امر در نهادهای امنیتی و انتظامی نیز توصیه کرد وظایف و ماموریت خود در حفظ زمین و جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست را با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند کسی به اموال بیت‌المال دست درازی کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: حرکت ما در روز درختکاری یک حرکت نمادین است اما اصل قضیه این است که همکاران ما در دستگاه قضا و همکاران ما در سپاه، بسیج و دستگاه‌های امنیتی به هیچ عنوان اجازه ندهند به حقوق بیت‌المال و جنگل‌ها و اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌اندازی و محیط زیست آلوده شود و ما در سال های آتی نیز با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به تذکراتی که هر ساله در روزهای پایانی سال از سوی دستگاه‌های ذیربط برای حفظ جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست به مردم داده می شود تاکید کرد: حفظ جنگل‌ها و مراتع و صیانت از آنها یک اصل مهم است.

رئیس قوه قضاییه در پایان با بیان این‌که اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع متعلق به ملت است، نه یک قشر خاص و افراد با نفوذ، تاکید کرد: آنچه متعلق به همه مردم است، باید حفظ شود و ما مصمم هستیم که ذخایر ملی برای همه مردم بماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.