×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح کارخانه «تبلت ایرانی با قابلیت کنترل والدین» در مراغه، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور در مسیر خوداتکایی پیش می‌رود و در بسیاری از زمینه‌ها از جمله صنایع الکترونیک، سلول‌های بنیای و هوا و فضا اتفاق‌های بزرگی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: مردم از لحاظ اقتصادی سختی می‌کشند اما کشور در مسیر توسعه قرار دارد و آذربایجان ‌شرقی نیز در حال پیشرفت است.

وی با تاکید بر این‌که هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را از توسعه باز دارد، بیان کرد: حتی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی هم به عنوان ظلمی آشکار، نتوانسته است تا روند توسعه کشور را متوقف کند.

پورمحمدی هم‌چنین با اشاره به این‌که مراغه به عنوان دومین شهر استان مسیر پیشرفت را طی می‌کند، بیان کرد: تولید تبلت ایرانی با مشارکت و نقش‌آفرینی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکتی در مسیر توسعه صنعتی این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در همه زمینه‌ها در کنار ملت ایران قرار دارد، بیان کرد: این ستاد در زمان وقوع سیل و زلزله در کمک‌ رسانی پیشگام بوده و در زمینه‌های مختلفی چون توسعه کشاورزی دیم، مدرسه‌ سازی و ... در سطح استان فعال است.

بنیاد برکت تاکنون ۸ مدرسه در مراغه افتتاح کرده است

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز به افتتاح کارخانه تبلت‌سازی مراغه با مشارکت و محوریت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: تلاش این بنیاد در توسعه اقتصادی و رفع نیازهای جامعه ارزشمند بوده و این نهاد تاکنون هشت باب مدرسه در مناطق محروم این شهرستان احداث و افتتاح کرده است.

سیدعلی موسوی ادامه داد: امسال نیز دو مدرسه شش کلاسه در این شهرستان توسط بنیاد برکت احداث شده و طی دهه فجر نیز یک باب از این مدارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های تولیدی و اقتصادی از جمله حرکت‌های بزرگی است که زمینه‌ساز رونق اقتصادی و اشتغالزایی شده که نمونه بارز آن ایجاد و راه‌اندازی همین کارخانه تبلت ‌سازی است.

وی با اشاره به وضعیت طرح آزادراه مراغه - هشترود نیز بیان کرد: تلاش می‌شود تا قطعه‌های دوم و سوم این آزادراه به طول ۴۵ کیلومتر تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسد.

ورود بنیاد برکت به عرصه تولید واکسن کرونا مایه افتخار است

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بنیاد برکت موجب اشتغال‌زایی و رونق تولید شده و ورود این نهاد به عرصه تولید واکسن کرونا مایه افتخار است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای آزادراه مراغه - هشترود اضافه کرد: جاده فعلی این شهرستان هم‌اکنون قتلگاه است و از این رو سرعت بخشیدن به اجرای این طرح باید در اولویت مسئولان امر قرار گیرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین که همزمان با گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، کارخانه تولید تبلت ایرانی با قابلیت کنترل والدین با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

ایده راه‌اندازی این کارخانه به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبری مبنی بر صیانت از فضای مجازی شکل گرفته و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از این ایده استقبال کرده است تا یک سیستم عامل بر اساس نیاز خانواده ایرانی بومی ‌سازی شود.  

به گفته مدیران این شرکت، طی بهار سال آینده تبلت‌های این شرکت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و به زودی از طریق مشارکت با یک برند معتبر، گوشی هوشمند نیز در این مجموعه تولید خواهد شد.

تبلت ایرانی تولیدی در مراغه به والدین این امکان را می‌دهد که به نرم‌افزارها دسترسی داشته باشند و حتی ساعت‌های مشخصی برای استفاده از این تبلت تعریف کنند.

۳۸ درصد از سهام شرکت تبلت‌سازی مراغه متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۵۲ درصد متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۱۰ درصد هم مربوط به بنیاد مستضعفان بوده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) علاوه بر مشارکت مالی، در تشکیل این کنسرسیوم نقش ‌آفرینی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.