×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25247 خبر
آخرین اخبار کرونا در جهان

به گزارش همنوا به نقل از فارس، «کمیسیون ملی بهداشت» چین بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد روند نزولی تعداد تلفات روزانه مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی روز گذشته همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی از سوی دولت چین، تا صبح امروز (به وقت محلی) ۱۴۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین ثبت شده و با این حساب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین از زمان شیوع آن در واپسین روزهای سال ۲۰۱۹، به ۸۰۵۵۲ نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین البته تاکید کرد با بهبود یافتن ۵۳۷۶۳ نفر از مبتلایان به این ویروس، فعلا ۲۳۷۴۷ مورد مبتلای فعال به کرونا باقی مانده است.

همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۰ نفر از مبتلایان به این ویروس در چین، جان خود را از دست دادند که بدین ترتیب تعداد کل قربانیان در این کشور نیز به ۳۰۴۲ نفر افزایش یافت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت چین که به نظر می‌رسد تا حدی در کنترل شیوع این ویروس جدید به پیشرفت‌هایی رسیده، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا تا کنون بیش از ۸۰ کشور و منطقه به کرونا آلوده شده‌اند.

روزنامه «پیپلز دیلی» چین نیز به نقل از منابع بیمارستانی نوشت که تمام استان‌های این کشور به جز «هوبه» (به مرکزیت ووهان) از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان این ماه (مارس) تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

از کره جنوبی – که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در جهان دارد – خبر می‌رسد که تا صبح امروز ۱۹۶ مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده است.

به نوشته رویترز، با احتساب مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده به این ویروس در کره جنوبی به ۶۲۸۴ نفر افزایش پیدا کرد. همچنین تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی با افزایش هفت نفری، به تعداد ۴۲ نفر رسید.

دولت ژاپن، به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در کره جنوبی و چین، تصمیم گرفت ورود اتباع این دو کشور از مناطقی که بیشتر به کرونا آلوده شده‌اند را ممنوع و برای مسافران دیگر مناطق آنها قرنطینه دو هفته‌ای در نظر بگیرد.

به نوشته رویترز، این تصمیم توکیو، با مخالفت شدید دولت کره جنوبی مواجه شده و سئول تهدید کرد اقدامات متقابل و تلافی‌جویانه‌ای را علیه ژاپن انجام خواهد داد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز با احضار سفیر ژاپن، مراتب اعتراض این کشور را به اطلاع وی رساند.

شبکه «یورونیوز» گزارش داد بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی مسئولان درمانی ایتالیا – به عنوان مرکز گسترش این ویروس در اروپا – با جان باختن چهل‌ویک نفر در این کشور، تعداد کل قربانیان این ویروس در ایتالیا به ۱۴۸ رسید.

همچنین با اضافه شدن ۷۶۹ مبتلای جدید به کووید۱۹ در ایتالیا، تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۳۸۵۸ نفر در این کشور رسید که از این میان فقط ۴۱۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وزارت بهداشت فرانسه – به عنوان دیگر کشوری که تعداد زیادی از شهروندان آن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند – شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) از ثبت ۱۳۸ مورد ابتلای جدید و افزایش تعداد کل مبتلایان به ۴۲۳ نفر خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه «رادیو بین‌المللی فرانسه»، با ثبت سه مورد فوتی دیگر، تعداد قربانیان این ویروس در فرانسه به ۷ نفر رسید.

ایالات متحده نیز شامگاه گذشته یک مورد فوتی دیگر را بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش کرد و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۳ نفر رسید.

مسئولان درمانی آمریکایی صبح امروز ۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس را نیز گزارش کردند که با این حساب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۲۲۶ نفر افزایش یافت.

سرعت شیوع این ویروس در آمریکا به حدی زیاد است که طی چند ساعت گذشته ۴ ایالت جدید به آن مبتلا شده و کارشناسان درمانی درباره درنوردیده شدن این کشور توسط کرونا هشدار می‌دهند.

به نوشته رویترز، دولت استرالیا نیز بعد از مبتلا شدن یک دانش‌آموز ۱۶ ساله به ویروس کووید۱۹، دستور تعطیلی مدارس ایالت «نیوساوث ولز» را صادر کرد. استرالیا تا کنون ۶۰ مورد ابتلا و ۲ مورد فوتی را بر اثر این بیماری گزارش کرده است.

شبکه تلویزیونی دولت سعودی نیز گزارش داد حرمین شریفین، مسجدالحرام و مسجدالنبی در مکه و مدینه که به دلیل عملیات ضدعفونی برای مقابله با شیوع کرونا بسته شده بودند، از صبح روز جمعه به روی زائران مجددا گشوده خواهد بود.

به نوشته رویترز، عربستان تا کنون ۵ مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرده و هنوز معلوم نیست حج عمره از چه زمانی از سر گرفته می‌شود.

کشورهای بوتان، کاستاریکا، آفریقای جنوبی و بوسنی و هرزگوین طی روز گذشته از ثبت اولین مورد ابتلا به این ویروس خبر دادند.

بدین ترتیب ۸۹کشور و منطقه در جهان، هم‌اکنون با این ویروس درگیر هستند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۹۸۴۲۹ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۳۸۷ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

همچنین طبق آمار این سایت، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۴ مورد ابتلای جدید در اسپانیا، ۴۴ مورد هلند، ۴۲ مورد در سوئد، ۳۳ مورد در ژاپن، ۲۸ مبتلای جدید در انگلیس، ۲۷ مورد در بلژیک، ۲۶ مورد در سوئیس، ۲۲ مورد در یونان، ۱۵ مورد در اتریش، ۹ مورد در ایسلند، ۸ مورد در کانادا و نروژ، ۷ مورد در ایرلند، ۶ مورد جدید در گرجستان، ۵ مورد در فنلاند، مالزی، سن‌مارینو، اسلوونی، دانمارک و برزیل، ۴ مورد جمهوری چک، ۳ مورد در اسکاتلند، استونی، آذربایجان، بحرین، عربستان سعودی، پرتغال و اکوادور، ۲ مورد در مجارستان و کویت، ۱ مورد جدید در مراکش، مصر، روسیه، هند، لبنان، عمان، لوکزامبورگ، آرژانتین و نیوزیلند ثبت شده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.