×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
ریشه تاریخی شیعیان لبنان مربوط به ایران است/ سفارت ایران دخالتی در جنگ ندارد

اختصاصی هم‌نوا؛ مجتبی امانی در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه از ایران، با اشاره به این‌که مسیحیان لبنان ریشه فرانسوی دارند و ارامنه مربوط به ارمنستان هستند، یادآور شد: طبق آمارها، بیش از۵٠ درصد جمعیت لبنان شیعه هستند و عمق منطقه‌ای حزب‌الله و ریشه تاریخی شیعیان لبنان، متعلق به ایران است و این موضوع حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز مطرح بود.

وی به حضور وزیر امور خارجه در لبنان و دیدار  با سیدحسن نصرالله و رهبران فلسطین، اشاره کرد و افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران این است که جواب یکپارچه به محور مقاومت بدهد، البته چگونگی این جواب، به عوامل منطقه بستگی دارد. یک محور هماهنگ میان حزب‌الله و جمهوری اسلامی برقرار است که بخش‌های مجزایی را شامل می‌شود و این‌گونه نیست که ما فکر کنیم حزب‌الله در تک‌تک مورد با جمهوری اسلامی هماهنگی می‌کند.

سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: ما به عنوان سفارت، طبیعی است که دخالتی در جنگ نداریم. حزب‌الله نیز کار خود را می‌کند، اما همان طور که چندی پیش در توئیتی نیز اشاره کردم، کسانی که از ما می‌خواهند مانع وسعت‌یافتن مقاومت شویم، بهتر است از صهیونیست‌ها بخواهند که از خوی وحشی‌گری خود بکاهد.

امانی با بیان این‌که کاهش تائید‌های بین‌المللی از حاکمیت اسرائیل، از لحاظ سیاسی بسیار مهم است، تصریح کرد: در همان روزهای اول وزیر امور خارجه، پیشنهاد کرد کارگران فیلپینی و تایلندی که در میان اسرای اسرائیلی بودند، آزاد شوند. طبیعی است وقتی کشوری مثل تایلند ببیند اتباعش آزاد می‌شود، قطعاً حمایت‌های خود از اسرائیل را می‌کاهد.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب، مقاومت در برابر اسرائیل را جبهه حق و باطل عنوان کردند، افزود: در میان صهیونیست‌ها یک نفر نیست که بگوید فرزندم فدای اسرائیل باد، اما ما بارها و بارها دیده‌ایم این را که پدران و مادران داغدیده فلسطینی، در حالی که پیکر بی‌جان کودکان خود را در آغوش می‌کشند، ندای آزادگی و اراده مقاومت را سر می‌دهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.