×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
طوفان‌الاقصی الگوی آزادسازی نهایی فلسطین است / اسرائیل جنایتکار است اما پیروز نیست

اختصاصی همنوا - اسامه حمدان، در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت رسانه‌ای ایران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: حماس در ١۵ سالی که نبردهای مختلفی با رژیم صهیونیستی داشته، گام به گام پیشرفت کرده‌است. نبرد سیف‌الدین که دو سال پیش روی داد، اولین تجربه پیش‌دستانه مقاومت بود. تا پیش از آن، ما صرفاً مشغول فرسایش ارتش اسرائیل بودیم، اما از آن به بعد، در صدد این بر آمدیم که الگویی برای آزادسازی نهایی فلسطین رقم بزنیم. طوفان الاقصی این‌چنین بود که آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات طوفات‌الاقصی در بستر دو موضوع بین‌المللی روی داد، گفت: بستر نخست این‌ بود که دولتی در اسرائیل روی کار آمد که رویکرد افراطی داشت. برنامه این دولت، پاکسازی کل فلسطین، شهرک‌سازی‌ها‌ی جدید، انتقال هزاران بیگانه به فلسطین و تصویب اعدام اسرای فلسطینی بود.

این فرمانده مقاومت اضافه کرد: بستر دوم این بود که آن‌ها قصد داشتند با عادی‌سازی روابط‌شان با کشورهای عربی، یک محور عادی و مطمئن در اختیار داشته باشند و این محور را در  نقطه مقابل محور مقاومت به کار گیرند.

حمدان متذکر شد:  با در نظر داشتن این دو موضوع، عملیات طوفان الاقصی، به عنوان یک ایده پیش‌دستانه شکل گرفت و شوک تاریخی به رژیم صهیونیستی وارد کرد. اسرائیلی‌ها، اذعان دارند که با اجرای این عملیات، تا کنون ۴٠٠ کشته و ١٢٠٠ مجروح روی دست‌شان مانده‌است.

این فرمانده محور مقاومت، تاکید کرد:  اسرائیل جنایتکار است، ولی این جنایات به معنی پیروزی نیست. این عملیات، ندای واقعی فلسطین را به گوش جهان رساند و  آن ندا این است که مسئله فلسطین، مسئله آزادسازی سرزمین است، نه مذاکره.

وی آمریکا را در تمام این جنایات شریک جرم خواند و اضافه کرد: اروپایی‌ها اگر می‌خواهند ارتباطات خودشان را در منطقه پیگیری کنند، توصیه می‌کنیم روی ملت‌های آزاده حساب کنند، نه اینکه رهرو آمریکا و اسرائیل نباشند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با رد طرح دو دولتی در فلسطین، گفت: اعتقاد ما آزادسازی تمام فلسطین است اما قبولی طرح  «دو دولتی» بدین معنی است که رژیم صهیونیستی، ٧٠ درصد سرزمین ما را در اختیار بگیرد که این غیرممکن است و تجربه تاریخی پیمان اسلو نیز این امر را ثابت می‌کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.