×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
پاسخ به شبهاتی در خصوص نقش پروازهای چین در انتقال کرونا به ایران

به گزارش همنوا به نقل از مهر، رضا جعفرزاده در خصوص شائبه‌هایی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به کشورمان به دلیل ادامه پروازهای یک شرکت هواپیمایی به چین در ایامی که کرونا در این کشور در حال رشد بود، اظهار داشت: پس از اعلام شیوع این بیماری، محور اصلی فعالیت‌های ما در سازمان هواپیمایی کشوری، دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان بود؛ چون ما هم باید پاسخگوی دولت باشیم و هم به سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) توضیحاتی را ارائه بدهیم.

وی افزود: ما حق نداریم در خصوص مسائل بهداشتی تصمیم بگیریم؛ تصمیم گیری در خصوص لغو یا تعلیق پروازها و نیز ادامه دار بودن آنها یا صدور مجوز پروازهای موردی در خصوص ویروس کرونا با توجه به اهمیت موضوع که یک مسأله بین المللی است، به تنهایی به سازمان هواپیمایی کشوری مربوط نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در فضای مجازی این اتهامات به یکی از شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر ادامه پروازهای این ایرلاین به چین، سبب شیوع ویروس کرونا در ایران شده، منتشر شد که این اتهامات، حقیقت ندارد.

وی یادآور شد: من نمی‌خواهم از سازمان هواپیمایی کشوری یا یک شرکت هواپیمایی دفاع کنم، بلکه می‌خواهم از حقیقت دفاع کنم؛ این اتهامات، شائبه بوده و اتفاقاً ما این شرکت هواپیمایی را به دلیل انجام چند پرواز موردی به چین تحسین و تشویق کردیم.

جعفرزاده با بیان اینکه نگاه سازمان هواپیمایی کشوری به موضوع ادامه پروازهای این ایرلاین به چین، به هیچ عنوان اقتصادی و درآمدزایی نبوده، افزود: ما نگاه انسانی به این قضیه داشتیم. شرکتی که می‌پذیرد در شرایطی که شبیه شرایط جنگی است، این پروازها را انجام دهد و حتی برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه چین به ایران برای مبارزه با این ویروس نیز اعلام آمادگی کرد، نشان دهنده داشتن نگاه انسانی به این موضوع است.

وی تصریح کرد: پس از آنکه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای راه و شهرسازی، اطلاعات، امور خارجه، کشور و بهداشت و درمان در جلسه‌ای تشخیص دادند با محوریت وزارت بهداشت و درمان، چند پرواز برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه میان ایران و چین انجام شود، این پروازها برای انتقال ایرانیان به داخل کشور انجام شد. آیا این دانشجویانی که در چین حضور داشتند، ایرانی نبودند؟ اگر این پروازها برای انتقال ایرانیان به داخل انجام نمی‌شد، سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل کوتاهی در انتقال دانشجویان ایرانی به کشور بازخواست نمی‌شد؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: انجام چند پرواز این شرکت هواپیمایی میان تهران و چین با نظارت کامل وزارت بهداشت و درمان و انجام هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت امور خارجه انجام شد؛ در جلساتی که با وزارت بهداشت شد، آنها هیچ مورد انتقادی به شرکت هواپیمایی انجام دهنده پروازها نداشتند و این حجم از تاختن ها به این شرکت هواپیمایی، بی انصافی است.

وی با بیان اینکه تشخیص انتقال کرونا به ایران نه با سازمان هواپیمایی کشوری است و نه مردم، گفت: وزارت بهداشت مسئول تشخیص این موضوع است که آنها نیز اعلام کرده اند، شرکت هواپیمایی مذکور عامل انتقال کرونا به ایران نبوده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.