×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
اولویت اول مشارکت بالاست نه لیست واحد

به گزارش هم‌نوا به نقل از خبرآنلاین، ابوالقاسم رئوفیان از اعضای شاخص شورای وحدت معتقد است این شورا نمی تواند با برخی طیف های اصولگرا که نمی خواهند نمایندگان ناکارآمد خود را تغییر دهند به لیست واحد برسد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین می گوید در شورای وحدت رسیدن به قدرت را برای خدمت به کشور و مردم می ‌خواهیم نه قدرت را برای قدرت و در خدمت صاحبان قدرت.

 

مشروح گفت‌وگو با این فعال سیاسی اصولگرا را بخوانید:

 

 

آقای رئوفیان! به عنوان یکی از اعضاء هیئت عالی شورای وحدت بفرمایید، آیا این شورا چه برنامه ریزی برای رسیدن به لیست واحد دارد و با این چنددستگی که وجود درد اساسا رسیدن به لیست واحد ممکن است؟

همانطور که از عنوان شورای وحدت پیداست این شورا همواره و در درجه اول درپی ایجاد یکپارچگی بین آحاد جامعه ایرانی و تحقق راهبرد، رهبری در شکل گیری"اتحاد ملی و انسجام اسلامی" بمنظور دفاع از ارزش ها و مقابله با ضد ارزش هاست که وحدت ملی بیشتر با کارکرد داخلی و انسجام اسلامی با کاربردخارجی و در جهت تشکیل جبهه مقاومت از سوی دولت های اسلامی و ملت های مسلمان در برابردشمنان جهان اسلام برگرفته از نامگذاری سال ۶۸ از سو ی رهبر فرزانه انقلا ب است. لذا شورای وحدت از این جهت درپی چنین وحدتی است که بمراتب مهم تراز دیگر موضوعا ت وحدت از جمله وحدت روی روش ها ی انتخاباتی برای رسیدن به لیست واحد است که سئوال شما هم بود.

 

اولویت اصلی وحدت بر روی مشارکت بالاست نه وحدت در یک لیست

در جلسه دیروز صبح شورای وحدت به ارائه راهکار در خصوص ایجاد یکپارچگی و انسجام اصولگرایان و ارائه لیست واحد انتخاباتی هم پرداخته شد؟

بله، از جمله موضوعاتی که دیروز در جلسه هیئت عالی شورای وحدت مطرح گردید اقدام غرورآفرین جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی بود، اقدامی که هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست وبه دنیا نشان دادکه با "تاب آوری" در برابر سال ها ستم و ظلمی که بر ملت مظلوم فلسطین رفته بفرموده رهبری جزطوفان نمی توان انتظارداشت و این نوید بخش پیروزی نهایی است که انشاءالله درراه است و جبهه مقاومت با این عملیات توانست اراده خدشه ناپذیر و قدرت مشروع خود را به رخ قدرتها ی نامشروع و مستکبران جهان بکشد بطوریکه معادلات و محاسبات رژیم صهیونیستی و حامیانش بویژه آمریکا اینبار توسط فلسطینی ها در هم شکسته شد.

شورا تصمیم‌ گرفت در این رابطه ضمن تبر یک دستاورد بزرگ پیروزی به ملت مقاوم فلسطین و دعوت به اتحادملی و انسجام اسلامی مواضع خود را اعلام نماید. از مهمترین مصادیق وحدت برای شورای وحدت ایجاد یکپارچگی ملی در دفاع از ارزشهاست که در بحبوحه فعالیت‌های انتخاباتی در متن کار شوراست و اهمیت ویژه دارد. اما در بحث انتخابات هم که پرسیدید برای اعضاء هیئت عالی شورای وحدت که نقش و شان سیاست گذاری دارد "اولویت اول وحدت روی لیست نیست" وحدت روی تحقق مشارکت هرچه بالاتر دارندگان حق رای درانتخابات است که مهمترین دغدغه رهبری و به تبع آن دغدغه شورای وحدت است.

 

شورای وحدت قائل به تغییر در وضع موجود است

ازطرفی شورای وحدت مادام که برخی طیف های اصولگرا حافظ وضع موجودند و نمی خواهند نمایندگانشان در مجلس فعلی را که در سبد ارزیابی مردم نمره قابل قبولی ندارند تغییر بدهند، لذا نمیتواند با آنها به لیست واحد برسد و این از جمله اختلافات مبنایی ماست چون ما قائل به تغییر در وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوبیم و تصمیم گیری هایمان برای آینده بر اساس شناخت محیط تصمیم است و آینده همواره درحال تغییر.

 

به نظر شما این طیف به لحاظ ایدئولوژیکی و ماهیتی اختلاف نظر دارند یا همان بحث تشنگی قدرت و حضور در صحنه و یکدست‌سازی است؟

اصولگرایانی که اصلاحات را بر بستر ایدئولوژی امام و رهبری که برگرفته از سیره و کلام سیاسی، حکومتی پیامبر اعظم و علی بن ابیطالب است می‌خواهند نباید هیچ اختلاف ایدئولوژیکی باهم داشته باشندکه اگر هم دربر خی افراد فعال در درون این طیف ها چنین چیزی مشاهده شود باید در اعتقاد عملی آنها به دیدگاه امام و رهبری تردید کرد. رسیدن به جایگاه قدرت از جمله کرسی های نمایندگی مجلس که محل گرفتن مهمترین تصمیمات برای آینده کشور و مردم است به هرقیمتی، با مبانی ایدئولوژیکی ما سازگاری ندارد.

 

مشارکت پایین خلاف مبانی اصول گرایی است

شواهد نشان می دهد عده ای درصدد هستند تا انتخابات را با مشارکت پایین برگزار کنند تا خروجی صندوق ها بر اساس خواست آنها باشد .در این مورد چه نظری دارید؟

اینکه برخی مشارکت پایین مردم در انتخابات را راه رسیدن خود یا نامزدهای مورد حمایت خود به کرسی های نمایندگی مجلس بدانند و بر این طریق قدم بردارند از نظر ما خلاف مبانی اصولگرایی و مردود است و من هم دنبال این نیستم که بخواهم ثابت کنم چنین اشخاصی در طیف هایی از جبهه اصو لگرایی وجود ندارند بلکه معتقدم کمش هم برای نظام زیاد است وخسارت بار.

 

از وظایف و اختیارات شورای وحدت برایمان بگویید و جایگاه شما در این شورا چیست؟

مدیریت راهبردی شورای وحدت حول سه محور است؛ یکی برنامه‌ریزی راهبردی، دیگری پیاده‌سازی راهبردی برنامه‌ها و سومی کنترل، نظارت و ارزیابی. هیئت عالی شورای وحدت مشخص کرده است که برای دستیابی به اهداف، چه کارهایی باید انجام شود و این کارها توسط چه کسانی باید انجام شود که در این خصوص انجام کارهای تقسیم شده به اشخاص و تیم مرتبط با آنان سپرده شده. بنابراین ما در شورای وحدت رسیدن به قدرت را برای خدمت به کشور و مردم می ‌خواهیم نه قدرت را برای قدرت و در خدمت صاحبان قدرت.

من به انتخاب اعضای شورای مرکزی جبهه پیشرفت رفاه وعدالت به عضویت هیئت عالی شورای وحدت درآمدم و از سوی اعضاء هیئت عالی این شورا بعنوان مسئول اقشار انتخاب شدم که اشاره کردم این تقسیم کارها را شورا در راستای عمل به تکالیف سازمانی خود انجام داده است.

 

اصراری بر تشکیل یک جبهه واحد اصولگرایی نداریم

با توجه به این عناصری که مدنظر شورای وحدت است و شما به آن‌ها اشاره کردید، فکر می‌کنید تلاش های این شورا میتواند منجر به اجماع اصولگرایان و ارائه یک لیست واحد توسط آنها شود؟

اجماع را اگر اجماع نسبی بگیرم الآن هم حاصل شده، عضویت و فعالیت ۴۰ حزب در شورای وحدت و برخی شخصیت های حقیقی در سراسر کشور گواه براین مدعاست. همانطورهم که اشاره کردم اصراری بر تشکیل یک جبهه واحد اصولگرایی نداریم و انتظاری هم نداریم که یک اجماع مطلق بوجود آید.

اشاره هم کردم که اولویت اول کاری ما تلاش در ایجاد وحدت انتخاباتی بین همه طیف های سیاسی فعال در کشور با هر گرایش سیاسی در چارچوب نظام برای وحدت حول محور استراتژیک مشارکت حداکثر ی است که به حفظ نظام که بفرموده امام از اوجب واجبات است بیانجامد. اینکه همه تلاش کنیم اتفاقی که در روز 11 اسفند 1402 قرار است بیفتد، اتفاقی باشد درجهت تحکیم پایه های نظام، ایجاد امید در مردم و تشکیل یک مجلس قوی، امین، و بمعنای واقعی کلمه عصاره فضیلت ملت و در راس امور.

خلق شور انتخاباتی در درجه اول و تلاش برای انتخاب بهترین ها برای مجلس تکلیف شرعی و وظیفه ملی و تشکیلاتی شورای وحدت است و این میسر نمی شود جز با توجه به سه محور هدایت، حمایت و مشارکت که رهبری تبیین فرمودند و باید تمامی ما روی این مساله وحدت داشته باشیم. این مهمترین چیزی است که می‌تواند باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.