×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
واکنش کنعانی به سخنان مداخله‌جویانه بلینکن

ناصر کنعانی در توییتی نوشت: ‏رژیم حامی کودتاها علیه دولتهای مردمی که همواره از نظام‌های غیردموکراتیک و دولتهای غیرمنتخب از جمله رژیم سابق ایران حمایت و آزادی و حقوق اساسی ملتها را قربانی منافع نامشروع خود کرده است، بهتر است بجای قضاوت درباره آزادی بیان و حقوق اساسی دیگر ملتها، نسبت به تعهدات بین‌المللی خود و نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل ‎آمریکا خاصه اقلیتها و رنگین پوستها احساس مسئولیت کند و با رعایت اصول منشور ملل متحد از مداخله در امور داخلی کشورها خودداری نماید.

به گزارش هم‌نوا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در فریدم هاوس(بنیاد خانه آزادی) با دفاع از اعتراضات چند ماه پیش در ایران مدعی شد که زمانی که ایران سعی کرد دسترسی به اینترنت را برای اکثر 80 میلیون شهروند خود محدود کند، ما مجوز عمومی ای را صادر کردیم که به شرکت های فناوری امکان می دهد خدمات دیجیتال، سخت افزار و نرم افزار بیشتری را به مردم ایران ارائه دهند؛ از دسترسی به خدمات رایانش ابری تا ابزارهای بهتر. برای افزایش امنیت و حریم خصوصی آنلاین خود؛ به عبارت دیگر، بتوانیم با یکدیگر در ارتباط باقی بمانیم و با بقیه جهان در ارتباط باشیم.

وی در ادامه ادعایش افزود: این ابزارها برای کمک به ایرانیان نه تنها در گزارش تخلفات رژیم، بلکه برای گفتن داستان‌های خود و استفاده از حق بیان آزاد ضروری بوده است. ما به گسترش تلاش‌های مشابه در سراسر جهان در هر کجا که لازم باشد متعهد هستیم".

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.