×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
تداوم روند مصرف برق خارج از توان تجهیزات نیروگاه‌هاست

به گزارش پایگاه خبری هم نوا؛ به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: روزهای بسیار گرمی را تا پایان هفته پیش رو داریم، البته ادامه روند کنونی مصرف برق خارج از توان تجهیزات شبکه برق و نیروگاه‌هاست. با توجه به گرمای پیش رو، احتمال اینکه این میزان مصرف دوباره رکورد بشکند هست که این موضوع، صنعت برق را در تنگنای بسیار سختی قرار داده است.

وی با قدردانی از مشترکان عمده و صنایع بزرگ و کوچکی که در این شرایط با برق همکاری می‌کنند گفت: صنعت برق بر اساس مجوزهای اخذ شده در ماه‌های غیر گرم، نهایت همکاری را با این صنایع خواهد داشت.

رجبی مشهدی اضافه کرد: هم اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در صورت افزایش نیاز مصرف احتمال به کار افتادن راه‌های فرکانسی وجود دارد گفت: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی به کار گرفته شده و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار به کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

رجبی مشهدی مهم‌ترین عامل افزایش نیاز مصرف برق را افزایش دمای هوا دانست و افزود: امسال افزایش دمای هوا و خشک سالی بیشترین تأثیر در ناترازی تولید و مصرف داشته‌اند.

وی از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف را ناهنجاری دمایی توصیف کرد و گفت: در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما در همه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین تأثیر راهکارهای مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم و آنی عنوان کرد و افزود: در صورتی که مشترکان از سایه‌بان برای کولرهای آبی استفاده و از دور کند این نوع کولرها بهره بگیرند، شاهد کاهش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای ۱۸ روی ۲۵ درجه تنظیم شود، شاهد کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، ۳ درصد از مصرف برق این نوع کولرها کم می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.