×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات

به گزارش همنوا به نقل از تسنیم، محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش  درباره نتایج مذاکرات برای کاهش هزینه‌ها در اینترنت شاد اظهار کرد:‌ اینترنت شاد رایگان نیست و آنچه مصوب شد این است که برای استفاده از اینترنت ثابت، آبنومان ماهانه تعیین شود که هنوز هزینه آن مشخص نیست اما رقم آن بسیار اندک خواهد بود.

وی افزود: برای استفاده از شاد از طریق اینترنت ثابت دیگر میزان مصرف تعیین کننده نیست و دانش‌آموزان و معلمان هر چقدر از شاد استفاده کنند، آبنومان ماهانه را پرداخت می‌کنند.

حبیبی بیان کرد: هزینه استفاده از اینترنت همراه برای سایت‌های داخلی یک سوم است و هزینه شاد هم برای معلمان و دانش‌آموزان یک سوم خواهد بود این اینترنت فقط برای استفاده از بستر شاد است و در صورت استفاده از نرم‌افزارهای دیگر نرخ اینترنت به شیوه معمول برای آنها محاسبه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیش از این محمود حبیبی در خبر 21 درباره مشکلات شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته از جمله وضعیت اینترنت گفته بود: آموزش و پرورش مانند سایر بخش‌های دیگر کشور در کرونا غافلگیر شد اما در مدت زمانی کوتاه بستر شاد را ارائه کرد و هر بستر جدیدی با مشکلاتی همراه است اما در طول چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کافی انجام شد و زیرساخت شاد و سرورها ارتقا پیدا کرد و برای ارائه کلاس‌های آنلاین برای کل دانش آموزان کشور آماده است از طرفی جلسات متناوب را با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی داشتیم تا زیرساخت اینترنت در کل کشور ایجاد و پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را داشته باشند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در جلسه امروز با مرکز ملی فضای مجازی، قول دادند تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شود تا با مشکلات پهنای باند و ترافیک برای شاد مواجه نباشیم، ما پیش بینی کردیم که تقریباً 10 درصد از ظرفیت کشور را برای شاد نیاز داریم که قول همکاری دادند.

وی درباره تامین اینترنت ارزان در شبکه شاد گفت: جلسات متعددی برگزار شد و طبق مصوبه امروز شورای عالی فضای مجازی ظرف یک هفته آینده الگوی مصرف برای دانش‌آموزان و معلمان طراحی و هزینه و مبالغی که برای استفاده از شبکه شاد صرف می‌شود، مشخص خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.