×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
معاون رییس جمهوری: هدف دولت ایجاد زیرساخت و کمک به جهش تولید است

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری عصر سه‌شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در یزد افزود:  تاکنون توسط دولت و پیگیری بخش خصوصی و دانشگاه‌ها کارهای خوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان به خصوص در سال جهش تولید که رویکرد دولت است حضور و مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان با همکاری پارک‌ها و مراکز آموزش عالی است.

 

ستاری گفت: به خاطر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تلاش علمی و همکاری همه مراکز امسال شاهد رشد هشت درصد تولید انواع مقاله هستیم و در مجموع ایران در رتبه دهم دنیا قرار دارد به خصوص در مهندسی و ریاضی که باید بیشتر تلاش شود.

 

وی ادامه داد: دانشگاهی می‌تواند محور توسعه قرار گیرد که خروجی آن جوانانی هدفمند و با دانش روز باشد که بتوانند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نسبت به رفع نیازهای کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی و تنها با تلاش فناوری گام بردارند.  

 

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: زمانی در کشور موفق هستیم که خروجی مراکز آموزش عالی ایجاد صنعتی پویا با نیروهای انسانی خلاق و کارآمد برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی و قطع وابستگی و اتکا به دانش بومی باشد.

 

همچنین استاندار یزد گفت: در این استان با حضور و مشارکت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی مدون شاهد تحول عظیم در اقتصاد دانش بنیان هستیم و این روند روز به روز با همت همه دلسوزان در حال  افزایش است.

 

محمدعلی طالبی افزود: یزد در سال‌های اخیر با اقدام‌های خوبی که در حوزه فناوری و ارتباطاعات و اطلاعات صورت گرفته است در مسیر نمونه قرار گرفته و هنوز جای کار بیشتر دارد.

 

وی به برگزاری برخی جلسه‌ها و راه‌اندازی برخی شوراهای فناوری با همکاری دانشگاه ها و نخبگان در استان خبر داد که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد دانش بنیان بر اساس اهداف کشور و خدمت به مردم داشته است.

 

استانداری یزد به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و همراهی با پارک علم و فناوری و سایر بخش‌های مرتبط برای اجرای اقتصاد دانش بنیان به خصوص در سال جهش تولید اشاره کرد.

 

طالبی همچنین از همکاری این بخش و پیگیری تمامی مسوولان استان و مراکز آموزش عالی برای تحقق اهداف در سال جدید و گسترش اقتصاد دانش بنیان قدردانی کرد.

 

همچنین در این نشست از برنامه توسعه نظام نوآوری کشور در استان رونمایی شد.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که امروز به یزد سفر کرد از نمایشگاه‌های محصولات فناوری و شتابنده سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مرکز استان بازدید کرد.

 

 در این نمایشگاه ۱۷ شرکت محصولات خود را در زمینه های علوم نوین پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی عرضه کرده اند.

 

ستاری در ادامه از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم و فناوری یزد نیز دیدن کرد و در این نمایشگاه ۲۵ شرکت محصولات خود را در زمینه های مختلف در معرض دید قرار دادند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به اتفاق  محمدعلی طالبی استاندار و جمعی از مسوولان محلی امروز از تعدادی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی مرکز استان بازدید کرد.

 

وی در این بازدید از شرکت‌های دانش بنیان راز تحریر، کاوش داده پردازان سفیر، توسعه انرژی نوین و دانش بنیان فراپویان ایساتیس دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

 

هم اکنون ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان ۳۱ استان کشور در جایگاه چهارم قرار دارد .

 

همچنین  یزد در شاخص فناوری در رتبه سوم قرار گرفته و در زمینه تعداد محصولات دیجیتال، بعد از تهران رتبه دوم را کسب کرده است. 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.