×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
مشکلی در تولید تسلیحات راهبردی نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیران عامل سازمان‌های تابعه وزارت دفاع در سازمان صنایع دفاع برگزار شد، گفت: وزارت دفاع در تعامل و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توانسته است راهبردهای وزارت دفاع در راستای تقویت امنیت ملی و حفظ قدرت بازدارندگی را به خوبی پیش ببرد.

وی با بیان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود وزارت دفاع در تأمین نیازمندی‌های دفاعی کشور، افزود: وزارت دفاع آماده است تا با هماهنگی مجلس شورای اسلامی از سرریز دانش دفاعی خود در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است به بخش اقتصادی و غیر نظامی کشور کمک کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئول و سیاست گذار امنیت ملی است، اضافه کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پشتوانه تأمین امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است و حمایت‌های مجلس نقش مستقیمی در حفظ و ارتقای این اقتدار دارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه به جهت وجود زیرساخت‌های مختلف مشکلی در تولید تسلیحات راهبردی و محصول نداریم تصریح کرد: چنانچه مجلس ردیف بودجه مستقلی برای تحقیقات دفاعی پیش بینی نماید قطعاً دست جمهوری اسلامی را در دستیابی به فناوری‌های نوظهور و متعاقباً مقابله و پاسخ به چنین تهدیداتی بازتر خواهد گذاشت.

سردار طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع نیز هدف از این جلسه مشترک را آشنایی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس با آخرین دستاوردهای دفاعی در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی عنوان کرد و گفت: آخرین دستاوردها، اولویت‌ها، پیشرفت‌ها و همچنین آخرین نیازمندی‌های تقنینی و پشتیبانی‌هایی که مجلس می‌تواند برای ارتقای صنعت دفاعی و ان‌شاالله نیل به سطوح بالاتری از قدرت بازدارندگی دست یابد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی از جمله موارد مهم مورد بحث در این نشست را لزوم مشارکت وزارت دفاع و صنعت دفاعی با بخش خصوصی و شبکه‌های دانش بنیان برای کمک به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در محصولات غیر نظامی و محصولاتی با کاربرد دفاعی و غیر دفاعی عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.