×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۳/۱۹| قیمت نفت از مرز ۴۳ دلار گذشت

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت امروز با 18 سنت معادل 0.43 درصد افزایش به 42 دلار و 48 سنت رسید. قیمت نفت برنت اوایل امروز تا رقم 43 دلار و 41 سنت رسید که بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 2 سنت کاهش به 39 دلار و 53 سنت رسید. نفت خام آمریکا هم در معاملات صبح امروز به رقم 40 دلار و 38 سنت رسیده بود که بالاترین رقم در طی بیش از 3 ماه گذشته بود.

 

قیمت نفت برنت به لطف کاهش تولید بی سابقه گروه اوپک پلاس و رشد نسبی تقاضا از ابتدای ماه آوریل تاکنون حدودا دو برابر شده است. گروه اوپک پلاس در نشست روز شنبه خود توافق کرد که کاهش 9.7 میلیون بشکه ای خود را برای تا پایان ماه جولای تمدید کند. پس از این توافق، عربستان قیمت ماهانه نفت خام خود برای ماه جولای را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

 

با این وجود، میزان تبعیت از این توافق در میان کشورهای عضو اوپک از جمله عراق و نیجریه همچنان یکی از موضوعات مورد بحث است.

 

هلیما کرافت تحلیلگر بازار نفت در موسسه آر بی سی کیپتال گفت: «هرچند تولیدکنندگانی نظیر عراق و نیجریه وعده داده اند که تبعیت خود از توافق را به 100 درصد برسانند و عملکرد ضعیف قبلی خود را جبران کنند اما ما همچنان فکر می کنیم این کشورها احتمالا در فصل تابستان به تبعیت ضعیف خود از توافق ادامه خواهند داد... بازگشت احتمالی تولید نفت لیبی نیز می تواند موجب به چالش کشیدن رهبری توافق توسط اوپک شود.»

 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.