×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 21 مهر 1403  .::.   برابر با : Saturday 12 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
طرح اوقاف برای تبدیل خیابان ثقه‌الاسلام به زیرگذر!

به گزارش همنوا، حجت الاسلام حسینی در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه این طرح به کمیسیون مجلس نیز ارایه شده است، ادامه می دهد: در این طرح بافت مقبرةالشعرا با بافت امامزاده سیدحمزه الحاق می شود و به صورت یک مجموعه فاخر برای شهر تاریخی تبریز تبدیل می شود و نه فقط برای اوقاف و امور خیریه، شهرداری تبریز یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح باید جامع و یکجا دیده شده و از مدیریت جزیره ای در آن جلوگیری شود، یادآوری می کند: بر این اساس دیگر لازم نیست مسوولیت محوطه سازی امامزاده سیدحمزه به اداره کل اوقاف و امور خیریه، مقبرةالشعرا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیرامون این مجموعه به شهرداری تبریز سپرده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی می گوید: با اجرای این طرح، بزرگترین مجموعه آئینی شهر تاریخی تبریز در این مکان ایجاد می شود و مجموعه «حیدرتکیه سی» و «چاپار باشی» آباد شده و از وضعیت خرابه خارج می شود.

حجت الاسلام حسینی، با اعلام آمادگی برای تامین هزینه اجرای این طرح از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، می افزاید: نحوه اجرای میدان امام علی(ع) اصفهان می تواند به عنوان الگویی در تامین هزینه اجرای این طرح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه ضلع بافت مقبرةالشعرا بازسازی شده و یک ضلع آن باقی مانده است، اظهار می کند: مالکیت آزمایشگاه استان مربوط به اوقاف و امور خیریه استان بوده و این اداره کل آماده واگذاری رایگان آن برای اجرای طرح مذکور است. مالکیت آزمایشگاه استان مربوط به اوقاف و امور خیریه استان بوده و این اداره کل آماده واگذاری رایگان آن برای اجرای طرح تبدیل پیرامون مقبرةالشعرای تبریز همانند میدان امام علی(ع) اصفهان است.

حجت الاسلام حسینی، ادامه می دهد: در اجرای طرح مذکور، خیابان ثقه الاسلام به صورت زیرگذر اجرا می شود و چهار پیرامون مقبرةالشعرا بازگشایی شده و در نتیجه به مجموعه ای شبیه حافظیه یا سعدیه شیراز یا میدان امام علی(ع) اصفهان تبدیل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.