×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 21 مهر 1403  .::.   برابر با : Saturday 12 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
آذربایجان‌شرقی، به افق وفاق

به گزارش همنوا، در مراسمی که ظهر شنبه چهاردهم مهر در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، بهرام سرمست، رسماً به عنوان مدیر ارشد آذربایجان شرقی در دولت وفاق معرفی شد.

بهرام سرمست دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است و در سابقه اجرایی خود، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی و سرپرستی فرمانداری شهرستان تبریز دارد. وی همچنین مدت کوتاهی سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور قبل از جمال عرف بوده‌است.

وزیر کشور: دولت وفاق ملی، مقدمه‌ای برای به میدان آوردن همه است

وزیر کشور در این مراسم، با گرامی‌داشت یا و خاطره شهدای خدمت، تاکید کرد که استاندار جدید، با تداوم نقش شهید رحمتی، فضای وفاق را توام با رونق تولید و اشتغال پیگیری خواهد کرد.

دکتر مومنی، با اشاره به پیشینه حضور خود در تبریز، اظهار کرد: در این شهر استاد شهریار، شهریار سخن را زیارت کردم و در این شهر تحصیل کردم و بابت همه این توفیقات خدا را شاکرم. آذربایجان دژ محکمی در تمام اعصار بوده است و سراسر آذربایجان پر از آثار کهن تاریخی است.

وی با بیان این‌که امروز ایران ما بیش از همیشه به امنیت، همدلی و آرامش نیاز دارد، افزود: مردم در انتخاباتی پرشور فرزند این دیار، آقای مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نمودند؛ ایشان در اولین گام در انتخاب کابینه گفتند که با یک تفکر و یک نگاه و یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، اگر کشور ما در دفاع مقدس از تمامیت ارضی دفاع کرد به دلیل حضور تمامی کشور در صحنه بود.

وزیر کشور بیان کرد: تشکیل دولت وفاق ملی مقدمه‌ای برای به میدان آوردن تمام مردان در اداره کشور است زیرا فقط از این طریق می‌توان شاهد پیشرفت کشور باشیم.

مومنی ادامه داد: خوشحال شدم که امروز همه برای استقبال از استاندار آذربایجان‌شرقی آمدند و نشان دادند ایده‌ای که رئیس جمهور مطرح کردند به ثمر می‌نشیند؛ تمام معاونین و استانداران با یک چارچوب انتخاب شد و آقای پزشکیان حاضر نشدند حتی برای استانداری آذربایجان‌شرقی خارج از این چارچوب حرکت کنند.

وی با بیان این‌که آقای سرمست هم رای کامل و اجماع به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند، افزود: بعد از یک سال این شاخص‌ها بررسی و نمره گذاری می‌شود و نمره استانداران مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: این شاخص‌ها عبارتنداز: افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمدی مردم، ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بهبود فضای کسب‌وکار، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرایط زیست محیطی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی.

رئیس مجمع نمایندگان استان: رتبه سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی 26 است!

همچنین در این مراسم، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی و اجتماعی استان، تاکید کرد: در این شرایط خاص، فرصت آزمون و خاص و تعارفات و منافع جناحی را باید کنار گذاشت.

وی اضافه کرد: امروز باید بر اساس توصیه‌های رئیس‌جمهور بر مدار وفاق ملی با قدرت و روحیه جهادی، برای رفع نیازهای مردم تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که کاهش بروکراسی و تشریفات اداری از جمله موانعی است که به عینه دیده می‌شود و باید کنار گذاشته شوند، افزود: در گزارش مرکز پژوهش‌ها، استان ما در سرمایه‌گذاری رتبه ۲۶ را کسب کرده است که شاید بسیاری از مدیران نخواهند آن را منتشر کنند.

نوین بدبینی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان و فراری دادن سرمایه گذاران را از جمله دلایل این رتبه عنوان کرد.

نماینده تبریز در بهارستان، ادامه داد: لطفا در انتخاب مدیران بزرگی الگوهایی مانند شهید پورشریفی را در نظر داشته باشید تا مدیران برای پیشرفت استان تلاش و چانه‌زنی کنند.همه می‌دانیم استان از فرط ناترازی‌ها رنجور است و انتظار داریم دولت و نمایندگان آنها در استان کارنامه قابل قبولی را به جا بگذاریم.

وی اظهار کرد: بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز و شیراز همزمان استارت خورد اما امروز بیمارستان هزار تخت خوابی شیراز افتتاح شد اما ما همچنان به دنبال زمین هستیم!

نوین یادآور شد: ۲۱ همتی که در سفر دور دوم شهید رئیسی برای استان تصویب شده، به اختصاص نیافته و باید پیگیر آن بود.

روئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، خطاب به استاندار جدید، گفت: آقای سرمست، شما ۱۷ امین استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از انقلاب اسلامی هستید و ما نمایندگان به عنوان مشاور در کنار شما هستیم. شما فرصت طلایی دارید؛ پرچم کشور دست فرزند خلف آذربایجان‌شرقی است و رئیس اتاق بازرگانی کشور هم از همین استان است که باید از این فرصت‌ها برای استان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان: من وارد مباحث سیاسی نمی‌شوم

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل، امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام (ره) هروقت از آذربایجان نام بردند، فرمودند آذربایجان‌ قهرمان و هیچ‌وقت از آذربایجان خالی نام نبردند پس باید به آذربایجان‌ رسید

وی اضافه کرد: من وارد مباحث سیاسی نمی‌شوم اما می‌گویم که باید هوای این مدافع تاریخی را داشت و در طول تاریخ هی دشمنی نتوانسته از سوی آذربایجان به کشورمان ورود کند

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما هرکسی که در راه اعتلای کشورمان زیر پرچم ولایت به این مردم خدمت کند، دوست داریم و در کنارش هستیم و این در حکمرانی دینی وظیفه ماست؛ لذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری، پیشرفت و موفقیت این دولت موفقیت همه ماست؛ ما در کنار شما خواهیم بود و ان‌شاالله شاهد پیشرفت استان در تمام جهات خواهیم بود.

در پایان این مراسم، وزیر کشور با قدردانی از تلاش‌های چند ماهه تراب محمدی در مقام سرپرست استانداری، بهرام سرمست را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی کرد.

از حاشیه‌های پررنگ این مراسم، تدابیر امنیتی مفرطی که بود گله برخی مدعوین را در پی داشت؛ به طوری که برخی اعضای هیئت رییسه اتاق بازرگانی تبریز و اهالی رسانه، به دلیل برخورد نامناسب تیم های تشریفات، سالن مصلی محل اجرای آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی را ترک کردند. یونس ژائله، مسعود بنابیان، رضا جعفری از جمله ترک کنندگان سالن بودند.

حضور مدیران ادوار گذشته به خصوص از جناح اصلاح‌طلب، از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.