×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
طارمی به دنبال شکار بارسلونا

به گزارش همنوا به نقل از خبر انلاین، حضور مهدی طارمی در پورتو که همیشه یکی از پایه‌های ثابت لیگ قهرمانان اروپاست لذت این رقابت‌ها را برای ایرانیان چندین برابر می‌کند. این فصل طبق قرعه‌کشی پورتو با بارسلونا، آنتروپ و شاختار هم‌گروه شد تا در این گروه نسبتاً راحت بارسلونا و پورتو به دنبال جایگاه اول و دومی باشند. اژدهای پرتغال در بازی اول ۳-۱ شاختار را شکست داد و فعلاً به دلیل برد ۵-۰ بارسلونا مقابل آنتروپ با تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۲۴/۲۳ پورتو باید از آبی‌اناری‌پوشان کاتالان میزبانی کند. بارسلونا به نوعی هفتمین حریف بزرگ اروپایی مهدی به حساب می‌آید که باید مقابل ژاوی و یارانش چالش جدیدی را تجربه کند.

با نگاهی به سابقه پسر بوشهری متوجه می‌شویم که او همیشه مقابل تیم‌های بزرگ عملکرد خوبی داشته است و موفق شده زهر خود را روی دروازه رقبا بریزد. او از فصل ۲۱/۲۰ تا کنون ۹ گل و ۴ پاس گل به نام خودش در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانده که ۷ گل مقابل تیم‌های بزرگی مانند یوونتوس،‌ لیورپول، چلسی، اتلتیکو مادرید و بایر لورکوزن بوده است. حالا مهدی به دنبال به اتمام رساندن مأموریت جدید خود مقابل بارسلوناست.

با وجود اینکه بازیکنانی مثل جواد نکونام و مسعود شجاعی سال‌ها در لالیگا بازی کرده بودند اما هیچ یک از آنها در دوران حضور خود در اوساسونا موفق به گلزنی مقابل آبی‌اناری‌پوشان نشدند. مهدی طارمی این شانس را دارد که برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک بازیکن ایرانی مقابل این تیم گلزنی کند. بازیکن سابق پرسپولیس برای این کار باید از سد دفاعی که متشکل از کانسلو، کانده، کریستینسن و بالده است و پشت سر آنها دروازه‌بان آلمانی مارک آندره ترشتگن حضور دارد، عبور کند.

 

بازی پورتو و بارسلونا

این ۲ تیم در تاریخ پرفروغ‌شان، ۵ بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و در قرن جدید با یکدیگر ۳ دیدار داشته‌اند. در ۵ مسابقه بارسا پیروز میدان بوده و پورتو هم ۳ بار موفق به پیروزی شده است. در معروف‌ترین مسابقه، سال ۱۹۹۴ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، بارسلونا با ۲ گل استویچکوف و تک گل رونالد کومان، پورتو را از پیش رو برداشت.

بارسلونا در سوپر جام سال ۲۰۱۱ با این تیم تقابل داشت. آبی‌اناری‌پوشان با یکه‌تازی لیونل مسی، پورتو را از پیش رو برداشتند. کمتر کسی فکر می‌کرد بازیکنی که روزی در الغرافه مقابل ژاوی بازی کرده، امروز قرار باشد به عنوان ستاره اصلی پورتو مقابل تیمی تحت هدایت ستاره اسپانیایی قرار بگیرد.

۲ محصول آکادمی بنفیکا که در آخرین ساعات نقل و انتقالات به بارسلونا پیوستند اکنون مقابل رقیب سنتی نخستین تیم‌شان قرار می‌گیرند. البته ژائو فلیکس ماجرایش مقداری با کانسلو فرق می‌کند. او فوتبال خود را در آکادمی پورتو شروع کرد اما آنها او را به دلیل قد کوتاهش از لیست خارج کردند و ژائو هم به بنفیکا رفت!

قطعاً دل‌مان برای ال‌کلاسیکوهای قدیم هر روز بیشتر تنگ می‌شود؛ زمانی که په‌په و راموس همه جا را نگاه می‌کردند تا مبادا پاس ژاوی و اینیستا به مسی برسد تا بخواهد دروازه کاسیاس را تهدید کند. په‌په در مقابل بارسلونا، ۲۳ بار به میدان رفته، در ۱۰ بازی فاتح میدان بوده و ۹ بار بازنده اما عجیب‌ترین آمار تعداد کارت‌های زرد اوست؛ ۱۴ کارت زرد!

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.