×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26080 خبر
سه گزینه برای نامگذاری «روز تبریز» مطرح است

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسین بلاغی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اعلام کرد:‌ در طی جلسات متعددی که برای انتخاب روز تبریز برگزار شده چند تاریخ همچون "۲۹ بهمن و قیام مردم تبریز"،‌"۴ مرداد به عنوان روز اعلام رسمی تشیع در ایران با مرکزیت تبریز" و روز "۱۴ مرداد با عنوان سالگرد صدور فرمان مشروطه" مطرح شده است.

وی گفت: موضوع تعیین یک تاریخ ثابت برای روز تبریز در سال های گذشته چندبار مطرح شده است که هربار به دلایل مختلف ناتمام مانده است.

وی افزود: به زودی و با همراهی و همفکری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان،‌ یک روز به نام تبریز انتخاب و تثبیت می شود، چراکه نامگذاری روزی به نام تبریز می‌تواند به تعالی هویت تبریز کمک شایانی کند.

بلاغی سیاستگذاری‌های بلندمدت و هدفمند را از اهداف شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: فرهنگ عمومی به عنوان منشاء تحول های بنیادی شناخته می شود و مهم ترین وسیله حفظ یک جامعه است و امروز کشورهای مختلف نگاه ویژه ای به آن دارند،‌ از این رو تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی توسط این شورا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام مشهوری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مطالبی را پیرامون سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور همچنین گزارشی از فعالیت‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و برنامه‌های این شورا ارائه داد.

تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی به تحلیل آماری مشارکت اقشار مختلف مردم در چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری پرداخت.

تصمیم‌گیری برای تثبیت نامگذاری روز تبریز و ارائه پژوهش با موضوع چالشهای مرتبط با پوشش و البسه‌ ماه محرم توسط کمیته‌ امور دینی و فرق و مذاهب از دیگر مسائل و موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.