×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

به گزارش همنوا، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این سامانه با اشاره به ضرورت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، گفت: در این سامانه مکان ثبت درخواست مجوز الکترونیکی واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی فراهم می شود که این امر باعث جلوگیری از انواع جرایم مرتبط با زمین خواری خواهد شد.

احمد موقری اظهار داشت: ارزش افزوده بالا در حوزه املاک و مستغلات، نواقص و مشکلات متعدد به لحاظ فقدان شفافیت در ضوابط و ساز و کارها و همچنین مشکلات اجرایی در قوانین و مقررات و روش ها و شیوه های اجرایی دستورالعمل های صادره همواره موجب سوء استفاده سوداگران و قانون شکنان بوده است که اجرای پنجره واحد مدیریت زمین این مشکلات را رفع می کند.

وی تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی، دولتی، کشاورزی و به ویژه اراضی واقع در حاشیه شهرها را از جمله مصادیق سوء استفاده از زمین دانست که با راه اندازی این پنجره بسیاری از مشکلات این حوزه که منجر به افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضائی می شود، حل و فصل می شود.

موقری تخریب محیط زیست، تشدید آلودگی هوا، ترافیک شهری، ایجاد سرمایه های بادآورده و غیر منطقی برای بخش کوچکی از آحاد جامعه، به هم خوردن نظم و معماری شهری، آسیب به منابع تجدیدناپذیر کشور مثل ذخایر آب و خاک، تضییع حقوق بیت المال و تهدید امنیت غذایی را از جمله عواقب تصرف و تغییر کاربری اراضی و زمین خواری بیان کرد.

وی ادامه داد: سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در حوزه پیشگیری از زمین‌خواری و بیشتر به حوزه استعلامات زمین مربوط است که از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری می‌کند و می‌تواند جلوی میزان برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز زمین را افزایش دهد.

موقری ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حوزه اراضی و املاک، افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان، تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور، کاهش جرائم و تخلفات مرتبط با زمین خواری، امکان اعمال نظام‌مند سیاست‌های معماری و شهرسازی و ارتقای رتبه کشور در شاخص‌های بین‌المللی را از اهداف اصلی و مهم راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین دانست.

وی گفت: پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی اعلام کرد: متقاضیان اطلاعات لازم را در قالب‌های استاندارد به یک درگاه اینترنتی ارائه و تمام مجوزهای قانونی مرتبط با فعالیت خود را از طریق همان درگاه دریافت می‌کنند که به وسیله یک بدنه واحد مدیریت می‌شود و مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌های مرتبط با ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک را عهده‌دار خواهد بود.

موقری ادامه داد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هر گونه اتفاق، تحول و اقدام در حوزه زمین را در کمترین زمان ممکن تصویربرداری می‌کند و تشخیص می‌دهد تخلف صورت‌ گرفته در حوزه کدام یک از سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی و غیردولتی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.