
به گزارش همنوا، اروجعلی علیزاده امروز شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت آزادراه تبریز - سهند اظهار داشت: این پروژه جزو پروژههای مشارکتی محسوب میشود که با همکاری بخش خصوصی و تعریف نسبت سهم بین دولت و این بخش اجرا میشوند و یک برآورد هزینه اولیه و یک هزینه نهایی دارند و بر اساس مدل هزینه درآمد به سرمایهگذار اجازه بهرهبرداری در یک بازه زمانی مشخص و با محاسبه میزان هزینه کرد داده میشود.
وی با بیان اینکه این هزینه درآمد به صورت ۶ ماه توسط کارشناسان وزارت اقتصاد بررسی و ارزیابی میشود، افزود: کارفرمای پروژه آزادراه تبریز - سهند شرکت عمران شهرهای جدید و نماینده آن شرکت عمران شهر جدید سهند است و ما به عنوان راهداری به دلیل وجود پیمانکار در این پروژه، هیچ دخل، تصرف و مسؤولیتی در این زمینه نداریم و تنها سه ماه زمستان سال قبل با دستور وزیر راه و شهرسازی مسؤولیت نگهداری آن را بر عهده گرفتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی ایجاد عوارضی در این مسیر را یکی از مقدمات بهرهبرداری از این پروژه عنوان و تصریح کرد: تحویل آن نیازمند برگزاری کمیسیون مربوطه است و بهرهبرداری از این پروژه از زمانی محاسبه میشود که بهره بردار نسبت به اخذ عوارض اقدام کرده و پیش از آن به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفته است.
علیزاده در خصوص انتقاداتی که نسبت به کم و کیف اخذ عوارض در این مسیر صورت میگیرد نیز متذکر شد: همان طور که پیشتر تاکید کردم، به دلیل وجود کارفرما و پیمانکاری مجزا، مجموعه راهداری مسؤولیتی در خصوص نگهداری و یا مباحث مالی این پروژه از جمله موضوع عوارض ندارد اما در صورتی که درخواست و یا شکایتی از سوی شهروندان در خصوص تخلفات احتمالی رخ داده در این زمینه به ما ارجاع شود، آن را پیگیری میکنیم.
https://hamnava.ir/News/Code/2312276
0 دیدگاه تایید شده