×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه اربعین راه‌اندازی شد

به گزارش همنوا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی فراهانی با یادآوری این‌که سازمان بنادر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مسیر دریایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: پس از تشکیل کمیته حمل و نقل سفرهای اربعین حسینی در وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت برقراری سفرهای دریایی به مقصد بنادر عراق را مدنظر قرار داد و در این راستا اقدام به تشکیل قرارگاه دریایی در بندر خرمشهر کرد.

وی افزود: در این راستا چند جلسه با ارگان‌های مرتبط در بخش سفرهای دریایی برگزار شد تا هماهنگی لازم به منظور راه‌اندازی خطوط دریایی بین بنادر ایران و عراق ویژه اربعین حسینی، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر 2 بندر آبادان و خرمشهر به منظور تردد دریایی در ایام اربعین حسینی مدنظر قرار گرفت، گفت: با وجود تمام زیرساخت‌ها از نظر پایانه و اسکله، متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم جهت پهلوگیری در اسکله تازه تاسیس سیبه را نداشت.

فراهانی ادامه داد: بنابراین در نهایت بندر خرمشهر تنها بندری است که در ایام اربعین حسینی به بندر ابوفلوس عراق تردد و پهلوگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 3 فروند شناور به منظور تردد زائران اربعین از بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق ویژه اربعین حسینی اختصاص یافته است، اظهار داشت: 2 فروند شناور از سوی بخش خصوصی کشور عراق و یک فروند شناور تندرو طبق مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی این شرکت تامین شده است تا جابجایی زائرین اربعین را از پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق، انجام دهند که هر سفر 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در مجموع امکان تردد 20 سفر دریایی وجود دارد و شناور اختصاص یافته از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 220 نفر و شناورهای بخش خصوصی عراق 80 نفر ظرفیت جابجایی مسافر دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.