×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
جمهوری اسلامی موجب پیدایش تمدن اسلامی خواهد بود

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان این‌که ایران قوی یکی از کلید واژه‌های سخنرانی مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروز بود، افزود: قوت، ابعاد وسیعی چون ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی دارد که استقلال سیاسی نیز از جمله ابعاد قوی شدن یک کشور و ملت محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص انتخابات سالجاری، گفت: از کاندیداها می‌خواهیم تا به جای تخریب یکدیگر، خودشان را به جامعه‌ معرفی کنند. مردم نیز باید در انتخابات ریاست جمهوری به دولت پر کار، پر نشاط، مردمی، شایسته‌ سالار، شجاع، توانمند و فساد ستیز رای دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت و سیزدهم فروردین ماه، گفت: مسئولان به خاطر بیماری کرونا، توصیه به تجمعات نکرده‌اند و ما هم باید این توصیه‌ها رعایت کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: روز طبیعت، روز خاطره و مهربانی است و ما هیچوقت با مهربانی و طبیعت و حضور در طبیعت مخالف نیستیم، اما آن چیزی که ما می‌خواهیم، رعایت موازین شرعی است.

وی اظهار کرد: باید طبیعت را عزیز بشماریم چرا که بندگان خدا همواره باید از طبیعت مراقبت کنند و به آن آزار نرسانند، در این راستا باید در روزهای کرونایی به توصیه‌های بهداشتی گوش بسپاریم، گرچه یک بام و دو هوا وجود دارد و پارک‌ها را تعطیل می‌کنند و از طرف دیگر سفرهای خارج از کشور آزاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در آستانه ماه رمضان هستیم، در این ماه ذکر الهی مانند یک نسیم فرح بخش حیات معنوی به انسان هدیه می‌کند. ذکر و یاد خدا، قلب خسته و انسان افسرده را طراوت می‌بخشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ذکر لفظی مرتبه اول، ذکر است و مرتبه دوم، ذکر قلبی است، افزود: یعنی توجه به خداوند باید از دل انسان بجوشد و سپس بر اساس مرتبه سوم ذکر یعنی در تمامی احوال، انسان خدا را یاد کند و یک لحظه‌ هم از یاد او غافل نشود و بداند که خدا حاضر و ناظر بر تمامی اعمال است.

وی ادامه داد: با یاد کردن خدا، ما هم در یاد خدا قرار می‌گیریم و در این راستا تنها یاد خدا می‌تواند آرامش و اطمینان را که گمشده‌ و آرزوی انسان امروزی است، به دل‌های آدمی ببخشد.

وی متذکر شد: کسی که همواره خدا را یاد کند، همنشین و جلیس خداوند متعال خواهد بود و  محبت خدا در دل او جا باز می‌کند. از نظر قرآن، ذکر خدا زمینه رستگاری انسان را فراهم می‌کند و ذکر خدا هر چقدر بیشتر باشد، شیطان دورتر خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدا وسیما، گفت: صدا و سیما در رابطه با تبلیغ نمازجمعه کم لطفی می‌کند و خبر برگزاری نماز را در پایان خبرها و بعد از اعلام آب و هوا، اعلام می‌کند و حتی شب گذشته هم برگزاری نماز جمعه این هفته را پخش نکرد ولی با این وجود نیز نمازگزاران، در نمازجمعه باشکوه و با رعایت موازین بهداشتی حضور یافته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.