×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25408 خبر
جامعه‌ای که فرزند آوری نداشته باشد اقتدارش به خطر خواهد افتاد

تراب محمدی عصر چهارشنبه در دومین جشنواره سراسری وصال با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نامگذاری شده است، افزود: برای نهادینه کردن ازدواج آسان و ساده در جامعه سعی داریم با برگزاری این نوع مراسمات، ازدواج و زندگی آسان را که بدون تشریفات و یا کم تشریفات و حتی با مهریه‌های کم در بین جوانان ترویج کنیم و کسانی که این روند را سرلوحه خود قرار دادند تجلیل کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج با الگو برداری از ازدواج ساده و بی آلایش حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در بین جوانان امروزی بهترین راه برای ترغیب جوانان به امر ازدواج می‌باشد.

محمدی با اشاره به سنت و سیره پیغمبر اسلام، یادآور شد: در دین اسلام به هیچ سنت و سیره‌ای به اندازه ازدواج تاکید نشده است چرا که ازدواج مثبت‌ترین مسئله اجتماعی می‌باشد که همیشه مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث فرزند آوری در جامعه عنوان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه اگر اعتقاد راسخ و عمیق به حمایت خدا داشته باشیم، معیشت زندگی و فرزند از روزی‌های خداوند متعال می‌باشد.

محمدی اذعان داشت: علی رغم اینکه ۲/۷ درصد، منابع بانکی کشور در استان ما قرار دارد ۵ درصد منابع بانکی کشور در امر ازدواج و فرزند آوری هزینه می‌شود و این جای خوشحالی داشته و نشان از حرکت استان به سمت جلو می‌باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه وام‌های ازدواج و فرزند آوری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: وام فرزند آوری اول تا چهارم بلافاصله و با کمترین کارمزد در اختیار زوج‌ها قرار می‌گیرد و همچنین برای فرزند دارهای سوم به بعد زمین و آپارتمان در اختیار گذاشته می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه هیچ وقت دشمن به ما خوش نگاه نخواهد کرد، توضیح داد: دشمن همیشه به منافع خود فکر می‌کند و ما باید در زندگی خودمان برنامه ریزی کرده و برای داشتن زندگی پایدار و تربیت فرزند صالح به یک و ۲ فرزند بسنده نکنیم بلکه تعداد فرزند کمتر از پنج نفر کم بحساب می‌آید.

منبع:مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.