به گزارش همنوا، سرهنگ حبیب آبراهه در گفتگو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: بخشی از مسیر میانه - قره چمن، انتهای جزیره اسلامی در محور تبریز - ارومیه، شبستر - تسوج، مرند - جلفا و مراغه - هشترود دارای نقاط پرحادثه ای هستند که تصادفات در آن ها با شدت بیشتری روی می دهد و میزان خسارت های جانی و مالی زیادی برجای می گذارد.
سرهنگ آبراهه، با تاکید بر اینکه اصلاح و مهار نقاط پرحادثه، مقرون به صرفه ترین روش برای کاهش تلفات جادهای است اصلاح و مهار نقاط پرحادثه، مقرون به صرفه ترین روش برای کاهش تلفات جادهای است، افزود: در کنار عوامل انسانی، عوامل جاده ای مانند قوس های تند و ناگهانی، شیب های طولانی و خطرناک، عرض کم مسیر و نبود شانه مناسب در بروز و میزان تصادفات جاده ای استان نقش اساسی ایفا می کنند.
وی جداسازی مسیرها و لاین های رفت و برگشت را از مهمترین نواقص هندسی در بروز تصادفات جاده ای در این استان اعلام و اظهار کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد تصادفات جاده ای استان بر اثر عدم ایمن سازی نقاط پرحادثه روی می دهد.
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان اینکه شناسایی و معرفی نقاط پرحادثه از سوی کمیسیون ایمنی راه های کشور انجام می شود، گفت: پس از تصویب و ابلاغ این نقاط، ایمنسازی این کانونهای خطر در دستور کار اداره کل راهداری استان قرار می گیرد.
آبراهه، ادامه داد: با وجود شناسایی نقاط پرحادثه در آذربایجان شرقی، برای نجات جان شهروندان از سوانح جادهای باید اعتبار لازم برای ایمن سازی جاده های استان اختصاص یابد.
https://hamnava.ir/News/Code/4543721
0 دیدگاه تایید شده