×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
جاده‌های آذربایجان‌شرقی لغزنده و راه ۱۰ روستا بسته است

به گزارش همنوا، غلامرضا رسول زاده، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های هشترود، سراب و بستان آباد واقع هستند، افزود: تلاش گروه های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان است و تا ظهر امروز راه ارتباطی این روستاها بازگشایی می شود.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه های راهداری، راه ارتباطی ۱۰۴ روستای آذربایجان شرقی را که با مشکل تردد مواجه بودند برف روبی و به ۳۶ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از روز گذشته تاکنون سه هزار و ۹۵۰ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات ۴۴۳ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

رسول زاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز - زنجان، راه های شریانی، اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آنها در جریان است، ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده ها، رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف طی امروز در استان، یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.