×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25367 خبر
یکهزار و ۶۶۱ خانواده دارای فرزند چند قلو در آذربایجان‌شرقی حمایت می شوند

به گزارش همنوا، فرگل صحاف، معاونت امور اجتماعی بهزیستی را مامور حمایت و پشتیبانی از خانواده های دارای فرزند چند قلو دانست و افزود: اکنون تعداد سه هزار و ۵۲۲ کودک چند قلو در آذربایجان شرقی وجود دارد که این کودکان تا ۶ سالگی از حمایت های مادی و معنوی بهزیستی بهره مند می شوند.

وی کمک های بهزیستی آذربایجان شرقی به خانواده های دارای چند قلو را شامل ارایه خدمات مستمر و غیرمستمر دانست و اظهار کرد: طبق قوانین موجود کودکان چند قلو تا سن ۶ سالگی زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار می گیرند.

صحاف فراوانی فرزندان ۲ قلو در آذربایجان شرقی را بیشتر از سایر چند قلوها اعلام و اضافه کرد: در سال های اخیر تعداد معدودی از خانواده ها نیز دارای فرزندان چهار تا پنج قلو نیز بوده اند که اکنون از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده اند.

وی دفتر کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی را از دفاتر فعال برشمرد که در موضوع حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در قالب ۲۴ مرکز تحصصی هیات امنایی فعالیت دارد و حدود ۳۳۰ فرزند به صورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری می شوند.

صحاف ادامه داد: با توجه به سیاست های خانواده محور سازمان بهزیستی، بیش از یکهزار و ۶۰۷ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت را به آنان سپرده است از خدمات مالی مستمر و موردی بهره مند می شوند.

وی سرانه ماهانه کودکان زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی را ۱۷ میلیون ریال اعلام کرد که سالانه اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

صحاف نگهداری کودکان در خانواده را هدف اصلی بهزیستی بیان کرد و یادآور شد: در راستای دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمام مراحل با پرداخت هزینه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۵ فرزند زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی به زندگی مستقل هدایت شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مجموع افراد مستمری بگیر این نهاد را نیز ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر اعلام کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.