×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 4 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25430 خبر
زمان ترخیص کالا و بار در پایانه‌ها ‌به حداقل می‌رسد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در ارومیه بر تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت‌های مرزی به ویژه در پایانه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: بهبود زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و گمرکات در دستور کار دولت سیزدهم است و با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه با اشاره به آغاز به کار دولت ترکیه بعد از انتخابات اخیر ‌این کشور افزود: امیدواریم با زمینه‌سازی مقدمات، کمیسیون مشترک ایران و ترکیه را برگزار کنیم.

رئیس کمسیون مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد: در پایانه‌‌های مرزی با یک عقب‌ماندگی چند ساله روبه‌رو هستیم که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم اصلاح وضعیت پایانه‌ها و گمرکات است.

بذر پاش با بیان اینکه هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی توسعه زیرساخت‌های اصلی پایانه‌های مرزی است گفت: درصدد‌یم زمان ترخیص کالا و بار در پایانه‌ها را به حداقل برسانیم. 

وی ‌با اشاره به برنامه‌های این سفر یک روزه اظهار کرد: بررسی آخرین وضع پروژه‌های استان در بخش‌های راه، مسکن و نهضت ملی مسکن و همچنین افتتاح پایانه مرزی رازی بین ایران و ترکیه برنامه‌های این سفر است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه اول تیرماه برای افتتاح از برخی پروژه های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی وارد فرودگاه خوی شد و مورد استقبال مسئولان استانی و مقامات آن استان همچون استانداران و برخی نمایندگان قرار گرفت. 

در این سفر مقرر است تا سامانه روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی افتتاح شود. همچنین بهره‌برداری از سالن مسافری و تجاری مرز رازی، حضور در یادمان شهید باکری و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بهره‌برداری از 153 کیلومتر راه روستایی و 200 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی بخش دیگری از اهداف این سفر است.

همچنین در سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی یک‌هزار و 202 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در سراسر استان افتتاح می‌شود. شرکت در جلسه شورای تامین مسکن و بررسی مشکلات و رفع آنها برای اجرای بهتر پروژه‌های مسکن و همچنین حمل و نقلی از جمله اهداف و برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌آذربایجان‌غربی است.

منبع:تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.