×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25247 خبر
از خیران در پروژ‌های عمرانی و راه‌سازی، انتظار کمک داریم

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا محمدرضا پورمحمدی در نشستی با اعضای شورای اسلامی استان، با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری و بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برخی از اقدامات انجام شده مانند لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها موجب شد که بارش‌ها تبدیل به رواناب شده و به بستر دریاچه هدایت شود.
وی افزود: در سال 91 نیز بارش‌هایی مشابه سال 98 در استان رخ داد؛ اما تراز آبی دریاچه با وجود بارش‌ها کاهش یافته بود که علت آن، عدم لای‌روبی رودخانه‌ها و انجام ندادن اقدامات تخصصی برای هدایت آب‌ها به سمت دریاچه بود.
استاندار آذربایجان شرقی از اجرای موفق نهضت لای‌روبی رودخانه‌ها در استان خبر داد و گفت: بارش رحمت الهی نقش مهمی در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه دارد؛ اما نباید نقش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی بویژه لای‌روبی 330 کیلومتر از بستر رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه را نادیده گرفت.
استاندار آذربایجان شرقی وجود شوراهای قوی و متخصص در شهرها و روستاها را زمینه‌ساز رفع مشکلات و کاستی‌ها دانست و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، بهترین ابزار طرح مشخص و جزیی مشکلات است و این شوراها باید تمامی مسائل را به صورت ملموس و دقیق، بررسی و بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.
وی ابراز کرد: بر این باور هستیم که شوراها، مهم‌ترین نمود و مصداق دموکراسی و مردم‌سالاری هستند و باید از ظرفیت این نهاد مردمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بیش از پیش استفاده کرد.
پورمحمدی با اشاره به کاهش سهم جمعیتی و همچنین کاهش نرخ بیکاری استان، عنوان کرد: دلیل این موضوع، مهاجرت جوانان و جمعیت فعال استان برای یافتن کار است.
وی با بیان اینکه همه با هم باید برای پیشرفت استان، دست در دست هم دهیم، عنوان کرد: تمام مدیران باید با همراهی مردم و بخصوص بخش خصوصی، سرعت عمل را برای حرکت در مسیر توسعه، بیشتر کرده و در این مسیر از ظرفیت شوراها نیز استفاده کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر استفاده از توان خیران در بخش‌های مختلف مورد نیاز مردم، اضافه کرد: کار خیر، فقط مدرسه و مسجدسازی نیست و انتظار داریم خیران عزیز در بخش‌هایی همچون راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی نیز کمک کار دولت باشند.
پورمحمدی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال نیز نسبت به سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع اشخاص و جریان‌ها هشدار داد و از اعضای شوراهای اسلامی خواست به هیچ عنوان اجازه بهره‌برداری از امکانات دولتی و شهرداری‌ها را در انتخابات ندهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.