×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تله چاله‌های شهری برای آمبولانس‌های اورژانس

همنوا: سالهای متمادی است که خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز شاهد چاله‌هایی است که نه تنها افراد سواره که افراد پیاده را هم به تنگ آورده است. به هنگام رانندگی، شما باید مانند بازی های کامپیوتری هر آن منتظر ظهور یک چاله بزرگ بر سر راه خود باشید و باید رند و زرنگ و پیروزمندانه! آن چاله را بتوانید دور زده و بدون انداختن چرخ ماشین در آن حفره، از اقدام متهورانه خود مشعوف و سرخوش شوید. اگر شما نتوانید از پس این چاله ها بربیایید و یا محل این حفره ها و چاله ها را به خاطر بسپارید باید هزینه سنگین تعمیرگاه های خودرو را متحمل شوید و فک و فامیل و مردگان مسئولان را با دعای خیر زیر لب مورد لطف و مرحمت خود قرار دهید!

متأسفانه این خسارات و تحمیل هزینه های پیش بینی نشده در روزهای اوج تورم و مشکلات اقتصادی، فشارهای عصبی مضاعفی را به سرپرست خانوارها تحمیل می کند.

برخی از تصادفات هم به دنبال همین فرار از افتادن به چاله‌ها روی می‌دهد و هر چقدر هم که خوشبینانه به این حوادث نگاه کنیم، قطعاً وجود مصدومانی را به دنبال خواهد داشت که این مصدومان را برای درمان، باید به مراکز درمانی با خودرو شخصی یا آمبولانس منتقل شوند.

حال بهتر است خود را به جای فرد مصدوم و بیمار قلبی و اورژانسی را تصور کنیم که با یک آمبولانس در حال انتقال به مراکز درمانی است و شاید همان مصدوم تصادفی حاصل از فرار از چاله های این شهر باشد!

تکان‌های کابین عقب آمبولانس در برخورد خودرو با چاله‌ها را در نظر بگیریم و بیمار و مصدومی که از هر تکان آن در رنج و عذاب است ، اگر تکنسین این آمبولانس بخواهد با طمأنینه حرکت کند تا خودرو با چاله‌ها برخورد نکند، مردم، آمبولانس را مورد خطاب و نکوهش قرار می دهند و چه حرف‌ها که رانندگان عبوری و اقوام بیمار نخواهند گفت! و اگر این راننده بخت برگشته آمبولانس بخواهد با سرعت حرکت کند، بالطبع امکان حرکت در چاله‌ها و تحمل تکان‌های ناشی از آن نیست و بیمار و مصدوم دچار ناراحتی و مضاعف شدن مشکلاتش خواهد شد.

همین مشکلات و صدمات نهفته در پی همین خسارات به وجود آمده از چاله‌ها در سطح خیابان‌‌ها و جاده‌ها ست که متأسفانه کمتر توجهی به آن می‌شود و احتمال شدت یافتن صدمات جسمی و روحی بیماران و مخصوصا مصدومانی که دچار صدمات اسکلتی و عضلانی شده اند، بیشتر است .

در بروز مسائل متعددی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، تنها نباید به ظواهر امر توجه کرد و بایستی مشکلات موجود را به صورت سیستماتیک و همه جانبه درک و رفع کرد ، هر مشکلی تبعات فراوانی دارد و اولویت سلامتی و جان مردم، از مهم‌ترین اولویت‌های موجود است، وجود هر چاله در خیابان و محل گذر، ناله دردی هست که می شنویم و متاسفانه در غوغای سیاست و جنجال ها و اختلاف سلیقه های مربوط به مدیریت شهری گم شده و دیگر شنیده نمی‌شود.

_______________

حبیب حسینقلی زاده/ فعال رسانه (کارشناس اورژانس تبریز)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.