×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تلاش‌های دولت قابل لمس برای مردم باشد/ باید عذر مدیران تنبل و محافظه کار را بدون هیچ تعللی خواست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هم نوا به نقل از  فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: همه انتظار داریم  تا سردمداران و مسوولان دولت سعی و تلاش کرده و کارآمدی انقلاب را هر چه بیشتر نشان دهند چرا که این فرمایش رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی انقلاب کارآمدی دولت است، تصریح کرد: دولت باید به گونه‌ای باشد تا مردم آن جامعه، حس رضایت و اغنا از آنها داشته باشند به طوریکه باید تلاش‌های دولت قابل لمس برای مردم باشد.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: البته استاندار آذربایجان‌شرقی که هنوز تازه نفس است و دولت محترم سعی و تلاش می‌کنند ولی مقداری هم باید تلاش خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه اولین شاخصه یک مسوول انقلابی خدمت به مردم است، توضیح داد: رعایت حق‌الناس یک عبادت است و این کار باعث افزایش مقام افراد نزد پروردگار می‌شود از این‌رو روحیه خدمت به مردم باید در تمام مسوولان انقلاب وجود داشته باشد.

باید عذر برخی مدیران تنبل و محافظه کار را بدون هیچ تعللی خواست

خطیب موقت نماز جمعه تبریز متذکر شد: روحیه تلاش و مجاهدت باید در بین مسوولان جاری باشد به طوریکه برخی‌‌ تنبل و محافظه کار هستند که بدون هیچ تعللی باید عذر چنین افرادی را بخواهیم و از افرادی با منطق و اهل ریسک و رو به جلو حمایت کنیم تا در مصدر کار قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید برای زیرمجموعه خود فرهنگ‌سازی کنند که تنها راه پیروزی و موفقیت ایستادن روی پای خود  است و باید چشم خود را از کمک‌های غریبه برداریم چراکه اروپا و آمریکا هیچ‌گاه دل برای ما نسوزانده و نمی‌سوزاند.

مطهری‌اصل اضافه کرد: ما ۸۰ میلیون جمعیت هستیم و با هم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و به هیچ‌وجه نیازی به خارج مرزها نداریم.

نباید با وعده‌های توخالی اعتماد زدایی در بین مردم شود

وی، دیگر شاخص‌های یک مسوول انقلابی را صداقت دانست و در این باره توضیح داد: نباید با وعده‌های توخالی اعتماد زدایی از مردم شود بلکه باید وعده‌هایی که در توان داریم را بدهیم و شبانه‌روزی برای تحقق آنها تلاش کنیم.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه فساد هر جا و در هر دستگاهی که باشد دیگر نباید انتظار کارآمدی از آن مجموعه را داشت، افزود: باید دست مفسدان را قطع کرد و ریشه افرادی که به فکر جیب خود هستند، را کند و در مقابل افرادی حمایت شوند که دردش همان درد مردم است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته آینده، گفت: ۱۷ دی ماه مصادف با تصمیم شوم رضاخان قلدر در رابطه با کشف حجاب است به طوریکه این فرد با سفر به ترکیه فکر کرد که بی‌حجابی زنان باعث پیشرفت آن کشور شده است و با نفهمی خود اعلام کشف حجاب کرد.

وی اضافه کرد: نه تنها با بی‌حجابی کشور پیشرفت نکرد بلکه روز به روز فساد زیاد شده و طلاق افزایش یافت.

مطهری‌اصل متذکر شد: گاهی موجبات تعجب است که شاید رضاخان قلدر یک فرد نفهم بوده و انتظار چنین حرف‌هایی از او می‌رفت ولی در حال حاضر چرا برخی‌ چنین حرف‌هایی می‌زنند و حرف نه به حجاب اجباری را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زنان ورزشکار، سیاست‌مدار، هیات علمی، نخبه، فعال اجتماعی و فرهنگی از قشر زنان وجود دارند که با حجاب خود به فعالیت خود نیز در سطح ملی و فراملی ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه حجاب هم دلیل عقلانی و هم روحانی دارد، گفت: برای خداوند زن و مرد فرقی ندارد و هر دو بنده خداوند هستند ولی خداوند زنان را مظهر عطوفت، عاطفه، محبت و عشق به فرزند آفریده است.

وی ادامه داد: حجاب و رعایت آن به خاطر رعایت حال زنان از جانب پروردگار است تا ملعبه دیگران نشوند.

مطهری‌اصل اذعان داشت: البته برخی مردان هستند که به این بی‌حجابی زنان دامن می‌زنند تا بلکه آن پوشش نیز برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در برخی مقاطع به زنان اجازه داده تا حتی از مردان نیز پیشی بگیرند، گفت: البته در هر کاری افراط و تفریط مضر است و تا حدی که عفت و پاکدامنی خود را حفظ کرد، باید حجاب را مراعات کنیم.

قطعا با عدم رعایت حجاب، سستی در خانواده‌ها ایجاد می‌شود

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اسلام می‌خواهد خانواده‌ها در امان بوده و چشم مردان پاک بماند، گفت: قطعا با عدم رعایت حجاب، سستی در خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر حجاب نباشد دیگر نباید انتظار عطوفت و پیشرفت در جامعه را داشت به طوریکه خداوند طبق مصالح در نظر گرفته و این حد را قرار داده‌اند و به حق این موضوع یک حق‌الناس است.

مطهری اصل متذکر شد: مگر می‌شود هر طوری که دوست داریم در خیابان‌ها رانندگی کرده و یا با بیماری مسری خود در جامعه بچرخیم و بگوییم به کسی ربطی ندارد و اگر این مسائل را جزو حقوق شهروندی می‌دانیم پس حجاب نیز جزو همین حقوق‌هاست.

وی خطاب به خانواده‌های مومن و مذهبی جامعه تصریح کرد: خانم‌ها به گونه‌ای لباس می‌پوشند که رنگ و نوع لباس جلب توجه می‌کند و این هم حجاب کامل نیست از این‌رو از زنان محترمه و مومن خواهشمندیم در انتخاب نوع لباس و رنگ آن دقت کنند.

امام جمعه موقت تبریز ۱۹ دی‌ماه قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ را یادآور شد و گفت: برخی‌ در داخل و خارج مدعی هستند که ۴۰ سالگی انقلاب رسیده و دیگر انقلاب پیر شده و رو به افول است و در حقیقت این افراد با الفاظ بازی می‌کنند و خبر ندارند که انقلاب انسان نیست که با بالا رفتن سن پیر شود بلکه یک حرکت مردمی بوده و روز به روز تنومند می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت روز به روز انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها مصداق تنومندی انقلاب است به طوریکه در مسائل نظامی، ورزشی، علمی و حتی اقتصادی ما پیشرفت‌های زیادی را داشتیم.

برخی سوءمدیریت‌ها و کندی‌ها باعث مشکلاتی در جامعه شده است

مطهری‌اصل ادامه داد: البته کتمان ضعف مدیریت در برخی عرصه‌ها نیستیم چراکه گاهی اوقات برخی مسوولان کند پیش رفته‌اند و برخی سوءمدیریت‌ها و کندی‌ها باعث مشکلاتی در جامعه شده است.

وی ادعان داشت: الحمدالله نسل سوم و چهارم انقلاب همانند نسل اول انقلاب پرشور در صحنه هستند به طوریکه جوانان در موضوعات دینی، اعتکاف و بسیج بسیار فعال‌تر هستند که مصداق آن حضور جوانان در نمازهای جمعه است.

به کوری دشمنان جشن 40 سالگی انقلاب را با عظمت برپا خواهیم کرد

وی با تاکید بر اینکه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب این  پنبه را از گوش خود بردارند که خوشحال از این هستند که اجازه جشن 40 سالگی انقلاب را نخواهند داد، افزود: به کوری دشمنان جشن 40 سالگی انقلاب را با عظمت برپا خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: هفته آینده سالگرد شهادت نیروهای بزرگ سپاه پاسداران از جمله احمد کاظمی و سرلشکر ستاری است که در سانحه هوایی شهید شدند.

وی با اشاره به اهمیت حق‌الناس و حق‌الله بین مومنان تصریح کرد: شهادت یک مقام بزرگی برای انسان می‌باشد به طوریکه طبق فرموده امام محمدباقر(ع)، فرد شهید جایگاه ولایی در پیشگاه الهی دارد.

مطهری‌اصل خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم استجابت دعا، حق‌الناس است و اگر دعایتان اجابت نمی‌شود باید حق‌الناس بر گردن خود را پرداخت کنید.

وی افزود: لقمه حرام که وارد شکم فردی شد دعا قبول نمی‌شود از این‌رو در معاملات خود دقت لازم را داشته باشید.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با تاکید به اینکه باید از برخی مشکلات و اختلافات گذشت، گفت: مومن نباید کینه‌ای باشد بلکه باید دل رحم و پر از عطوفت باشد و بتواند بخشش را در وجود خود جاری کند.

مطهری‌اصل در پایان اعلام کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز در اجلاسیه طلاب و حوزه‌های علمیه در قم هستند و بنده افتخار حضور در این خطبه‌ها را دارم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.