×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Monday 13 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25478 خبر
تامین بیش از هفت هزار پروتز حلزون شنوایی

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا،حسین صفوی روز شنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیماران ناشنوایی کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی، با تلاشی مضاعف نسبت به تامین پروتزهای مورد نیاز برای انجام این اعمال اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت سنی جراحی‌های کاشت حلزون شنوایی، تمرکز و تلاش هیات امنای صرفه جویی ارزی بر تامین به موقع پروتز حلزون شنوایی است، اما آنچه در این مسیر باعث کندی حرکت می ‌شود، عدم تخصیص اعتبارات مصوب کاشت حلزون شنوایی در قانون بودجه سالانه کشور به هیات امنای صرفه جویی ارزی است.

صفوی با بیان اینکه رضایت‌مندی بیماران باعث افتخار است، ادامه داد: در حوزه کاشت حلزون شنوایی توانستیم صف انتظار این بیماران را به صفر برسانیم.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی معالجه بیماران با بیان اینکه در سال گذشته و در دوران همه گیری کرونا ۲ هزار و ۶۰۰ عدد پروتز از سوی این هیات تامین شده است، گفت: کودکانی را در سن مدرسه داشتیم که بنابر دلایلی شنوایی خود را از دست داده بودند بنابراین نیاز آنها را نیز احصا کردیم.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت هرچه بیشتر از بیماران، در تلاش هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی ایمپلنت گوش را فراهم کنیم که کمک بزرگی برای خانواده ‌های این افراد محسوب می ‌شود.

هر یکشنبه آخر ماه سپتامبر همه ساله در سراسر جهان به عنوان روز جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است؛ این روز به دلیل توجه به دستاوردهای جامعه ناشنوایان و ارتقای حقوق آن‌ها در زمینه زبان، آموزش، اشتغال و مشارکت کامل در جامعه مهم است. شعار روز جهانی ناشنوایان ۲۰۲۳، «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه» است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.