×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25397 خبر
کتاب صوتی «آسمان» در تبریز تولید شد

به گزارش پایگاه خبری هم نوا، کتاب صوتی آسمان روایت همسر شهید «جواد فکوری» به همت بسیج هنرمندان استان در تبریز تولید شد.

این كتاب صوتی نخستین كتاب صوتی با موضوعيت نيروی هوايی است كه در خصوص «شهيد تيمسار جواد فكوری» از کتاب آسمان که نویسنده آن زهرا مشتاق بوده، تولید شده است.

مدت زمان ضبط اين كتاب صوتی پنج روز و پيش توليد آن در ١٠ روز انجام گرفته که مهدی لطفی آزاد تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

مجری طرح این کتاب صوتی بسيج هنرمندان آذربايحان شرقی که حامد شب خیز به عنوان ناظر و زهرا نجاتی کارگردان آن بوده و به گویندگی سميرا قاسم زاده و صدابردار و ميكس، علی رجب زاده تولید شده است.

در بخشی از کتاب آسمان (فكوری به روايت همسر شهيد) آمده است؛ «جنگ شماره تلفن ندارد. کسی که می‌رفت به جنگ، جایی می‌رفت که خدا می‌دانست کی بر می گردد، یا اصلا برمی گردد یا نه. کسی هم که می‌ماند باید روزهای بسیاری را چشم به در بدوزد. یا اگر هم هسرش خلبان باشد، یه آسمان تا آن که رفته برگردد، یا خبر آخر از او بیاید. این خبر که دیگر او نمی آید....».

«جواد فکوری» سرهنگ خلبان اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ایران و فرمانده آن نیرو از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و وزیر دفاع کابینه شهید رجایی بود.

شهید فکوری در محله چرنداب تبریز متولد شد. در سال ۱۳۳۷ مدرک دیپلم خود را با موفقیت کسب کرد. در همان سال در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی پذیرفته شد ولی به خاطر علاقه بسیاری که به خلبانی داشت، با انصراف دادن از تحصیل در دانشگاه، در مهرماه همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد.

این شهید به عنوان طراح عملیات‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که از آن جمله می توان به کمان ۹۹ و اچ۳ اشاره کرد. شهید فکوری در مهرماه ۱۳۶۰ در حین بازگشت از جبهه جنوبی جنگ به تهران، بر اثر سانحه هوایی به همراه جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه، به شهادت رسید.

گفتنی است، دومين كتاب هم با موضوعيت شهدای نيروی هوايی، در مورد «شهيد عباس دوران»، به زودی رونمايی خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.