×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 7 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25452 خبر
سرزنش مردم منصفانه نیست

به گزارش هم‌نوا، دکتر محمد عباس‌زاده در مراسم پایانی دومین جشنواره رسانه‌ای و پژوهشی «تبریز ما» با بیان این مطللب اظهار کرد: مردم به عنوان عاملان اجتماعی به قدر کافی در جامعه اذیت می‌شوند و سرزنش آن‌ها چه از طرف رسانه‌ها و چه از طرف دستگاه مدیریتی، منصفانه نیست، بلکه ساختار شهری است که باید در برابر معضلات شهر، متعهد و پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: در ایام کرونا، غالب دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها خطاب به مردم بود و متولیان امر، مردم را به بهانه ماسک‌نزدن و رفتن به میهمانی، مدام سرزنش می‌کردند، در آن میان، کسی نبود از دستگاه مسئول بپرسد که شما به عنوان متولی امر، چه کار کرده‌اید که ریشه تمام مشکلات را متوجه شهروندان می‌دانید!؟

این استاد علوم اجتماعی متذکر شد: شهر با نگاه دستوری و بخش‌نامه‌ای سامان نمی‌یابد و در پازل توسعه شهری، نبود عاملان اجتماعی، آسیب‌زا است.

وی با تاکید بر این‌که نباید تصمیم‌گیران مدیریت شهری، با نگاه از بالا به مشکلات شهر بپردازند، افزود: علومی نظیر مدیریت شهری و جامعه‌شناسی، قطعاً ارزشمند است اما تکیه بر این این علوم، بدون توجه به تجربه‌های زیسته شهر، راه به جایی نخواهد برد.

دکتر عباس‌زاده با بیان این‌که اصل در مدیریت، درک میدان‌های عملی شهر است، گفت: دیاگرام و عدد و آمار، بدون توجه به تجربه زیستی شهر کامل نیست و حوزه‌های آموزشی ما باید توام با پژوهشگری کیفی باشد.

وی با اشاره به این‌که نمی‌توان برای تمام مشکلات شهر نسخه واحد پیچید، تضریح کرد: این سبک خیلی وقت است در مدیریت شهری منسوخ شده‌است چرا که اساساً مشکلات شهر، نقطه‌به‌نقطه با هم تفاوت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.