×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25400 خبر
بودجه فرهنگی هیچ وقت در اولویت دولت ها نبوده است

به گزراش همنوا به نقل از فارس محمداسماعیل سعیدی نسبت به کاهش 4 درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه 98 انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه بودجه فرهنگی هیچ وقت در اولویت دولت ها نبوده و بودجه اقتصادی در اولویت قرار گرفته  این در حالی است که اغلب مشکلات کشور نشات گرفته از بی توجهی به حوزه فرهنگ است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، غفلت دولت از حوزه فرهنگی را معضلی جدی خواند و افزود: بخش عمده ناهنجاری ها و مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند مربوط به پیش بینی اعتبارات اندک در حوزه فرهنگ است در این رابطه کمیسیون تلفیق در سال گذشته نه تنها بودجه فرهنگی را افزایش نداد بلکه نزدیک به 300 میلیارد ریال نیز کاهش داد و جای تاسف است که از سرانه فرهنگ کشور برداشته شود و به سرانه سایر بخش ها اضافه می شود.

بودجه ریاضتی مشکلات حوزه فرهنگ را حل نمی کند

وی با انتقاد از اینکه بودجه ریاضتی مشکلات حوزه فرهنگ را حل نمی کند، ادامه داد: ما به دنبال افزایش اعتبارات فرهنگی در بودجه 98 بودیم که متاسفانه در لایحه دولت نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه 4 درصد نیزکاهش یافت این در حالی بوده که فرهنگ حوزه زیربنای هر کشور است و به طور قطع عامل اصلی پیشرفت کشورهای پیشرفته در اولویت قرار گرفتن حوزه فرهنگ بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به عنوان مثال اگر به دنبال موفقیت در حوزه درمان، سلامت و بهداشت و درمان هستیم باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم و اگر به دنبال رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروزه در حال افزایش بوده و جامعه را تهدید می کند هستیم باید دولت و مجلس توجه جدی به افزایش اعتبارات فرهنگی در بودجه 98 داشته باشد.

برخی درک و فهم درستی از حوزه فرهنگ ندارند

سعیدی با تا تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی کشور باید دغدغه فرهنگی داشته و به فکر تقویت زیرساخت های فرهنگی باشند، گفت: متاسفانه برخی درک و فهم درستی از حوزه فرهنگ ندارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 5 درصد از کل بودجه کشور باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد، افزود: متاسفانه سهم بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 97، 6 دهم درصد بود و به نظر می رسد اختصاص 5 درصد کل بودجه کشور به حوزه فرهنگ معقول باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.