×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
بهبود اقتصاد کشور را به چیزی خارج از اختیار خود، گره نزنیم

به گزارش همنوا به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیات دولت، اظهار کرد: ایشان با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی، چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت حجت را بر همه تمام کرده و فرمودند که کار را در محدوده‌ی مقدورات کشور با جدّیت دنبال کنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادی کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، وقتی آن بابا می‌خواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او می‌گوید خارج می‌شوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم «بسته‌ اروپایی»؛ مردم را درباره‌ی بسته‌ اروپایی شرطی نکنید.

عالی در ادامه اشاره به فرمایشات رهبری تاکید کرد: معظم‌له فرمودند، البتّه اروپایی‌ها مجبور و ناچارند، چشمشان چهارتا! باید بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند -که اسمش همان بسته است- امّا این را جزو موضوعات اصلی کشور قرار ندهید؛ بسته‌ اروپایی بیاید، نیاید. ما کارهایی در کشور داریم، مقدوراتی در کشور داریم، این مقدورات باید تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است.

به اقتصاد خود اتکا کنیم و نگاه به بیرون نداشته باشیم

وی تاکید کرد: از قدیم گفته‌اند که سگ زرد برادر شغال است و اگر بتواند از آمریکا نیز رفتار بدتری نسبت به ایران خواهند داشت از این‌رو  باید در این راه به اقتصاد خود اتکا کنیم و نگاه به بیرون نداشته باشیم.

عالی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به حلول ماه مبارک رجب اشاره کرد، گفت: امیدوارم این ماه ذخیره معنوی برای مومنان باشد و از حیث مادی و معنوی باعث پیشرفت جامعه شود.

وی در ادامه به میلاد امام محمدباقر(ع) در اول رجب اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار بعد از اختناق‌های زیادی در تداوم جهاد خود تلاش کرد و پایه‌گذار مکاتب شیعی،کادرسازی و تربیت نیروهای بزرگ و نامی بود که همه آنها یادگاران تلاش علمی امام محمدباقر(ع) است و به عبارتی اگر ایشان نبود فقه و دین اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت تبریز به انتصاب جدید در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این انتخاب یک گزینه صحیح و انتخاب به‌جا از جانب رهبر معظم انقلاب بود چراکه برای اولین بار فردی از بدنه خود قوه قضاییه برای ریاست قوه قضائیه انتخاب شد و دلیل دیگر سابقه درخشان این نیروی ارزشی در قوه قضائیه است و امیدواریم در راستای تحول گام دوم انقلاب در همه قوه‌ها برای عدالت‌محوری و تحقق شعار انقلاب و منویات رهبری شاهد تحولاتی موثر باشیم.

وی به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: افرادی که دست‌شان به دهان‌شان می‌رسد در حد توان خود دست نیازمندان را بگیرند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در هفته احسان و نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی‌(ره) همکاری کنیم چراکه خود امام محمدباقر(ع) فرموده‌اند که همه در قبال اقوام و همسایه نیازمند مسوولیت داریم.

وی با استناد به فرمایش رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه بهترین مردم افرادی هستند که به مردم خیر بیشتری دارند، گفت: هفته احسان و نیکوکاری محل بروز و ظهور این خیر طبق سفارش ایشان است.

هیچ‌گاه دین با شادی و سرور مخالف نیست

عالی در ادامه به تاریخچه چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و گفت: من با تاریخچه این کاری نداریم و در مجموع هیچ‌گاه دین با شادی و سرور مخالف نیست ولی شادیی باعث لهو و لعب، آسیب به خود فرد و دیگران که باعث قطع عضو و سقط جنین زنان حامله می‌شود، پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: دقت کنیم تا شادی‌های چند لحظه‌ای باعث پُر شدن بیمارستان‌ها و یک عمر پشیمانی نشود.

 ماموران شهرداری حق ندارند  فردی را زده  یا تصرف اموال داشته باشند

امام جمعه موقت تبریز به بیکاری‌ها و تعطیلی برخی کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: از شهردار می خواهیم تا در این چند روز برخوردی با دستفروشان نداشته باشند چراکه آنها نیازمند هستند و اگر نیاز نداشتند دست به دستفروشی نمی‌زدند پس مراعات همه را در آخرین‌ روزهای سال بکنیم.

وی متذکر شد: هیچ مامور شهرداری حق ندارد تا فردی را بزند و تصرف اموال داشته باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد از دادستان و قوه قضائیه خواهشمندیم تا رسیدگی کند.

توصیه به شهردار

عالی ادامه داد: از شهردار می‌خواهیم تا به ماموران خود دستور دهد تا رفتار مناسب‌تری با سدمعبرکنندگان داشته باشند و اگر مشکلی هم بود با رفتار صحیح و قانونی برخورد کنند چراکه فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با برخورد نامناسب ماموران شهرداری کاری جز هتک حرمت  چیز دیگری به دنبال ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه اسفند ماه یادآور عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس است، گفت: یاد آنها فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهاد را ترویج می‌دهد به طوریکه پیامبر اکرم فرموده‌اند که هر کسی دارای روحیه جهاد نباشد، دچار نفاق می‌شود.

 رفتار فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از نوع هدایت نبود بلکه از نوع امامت بود

عالی گفت: طبق گفته‌های سردار سلیمانی رفتار فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از نوع هدایت نبود بلکه از نوع امامت بود چراکه خودشان پیشرو بوده و نیرو پشت سر آنها حرکت می‌کرد.

وی در پایان به صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: در خانه‌های تکانی در رابطه با مصرف آب دقت کنیم و دچار اسراف نباشیم چراکه کشور ما از جمله کشورهای کم آب است و امیدواریم خانواده‌ها دقت کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.