×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
"بر آئین مهر" بزرگداشت مجاهد نستوه عرصه فضل و فرهنگ

به گزارش همنوا، در این آیین که همزمان با آخرین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود  از سالها خدمات خالصانه این روحانی فرهیخته تبریزی تجلیل خواهد شد.

این مراسم با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی و با هدف قدردانی از یک عمر تلاش بی وقفه این معلم اخلاق و فرهنگ برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین قدوسی که به حاج آقا قدوسی روحانی خلاق تبریزی شهره است، چهره‌ آشنای نوجوانان و جوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تبریز است. این روحانی خلاق که با شیوه‌های منحصربه فرد و بدیع خود، آموزش دین و معارف را برای مخاطبان خود جذاب کرده، همچنان در تدوام نوآوری‌های خود می‌کوشد.

آیین یاد شده شنبه 28 آبانماه 1401 ، ساعت 15 در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

زندگینامه حجت‌الاسلام حسین قدوسی از زبان خودش به شرخ ذیل است:

"بنده حسین قدوسی در سال 1333 در شهر تبریز و در خیابان منجم متولد شدم. چون خانواده ما خانواده‌ای مذهبی بود پدرم تمایل داشت در مدارس دولتی تحصیل نکنم و همت والا داشت تا در مدارس ملی مذهبی مشغول به تحصیل شوم. با ارتباط با علما و هیت‌های مذهبی علاقه وافر به حوزه علمیه پیدا کردم.

سال 1350 توفیق ورود به مدرسه طالبیته را یافتم ولی به جهت ارتحال مدیریت مدرسه آیت‌الله خطیبی مدرسه سر و سامان خوبی نداشت و در نتیجه تصمیم به عزیمت به شهر مقدس قم را گرفتم و موفق شدم در آن حوزه در جوار حرم حضرت معصومه (س) مشغول به تحصیل شوم.

در آن ایام روش‌‌های مختلف در عرصه تحصیل و تبلیغ وجود داشت که بنده روش تبلیغ استاد قرائتی را انتخاب کردم و در این عرصه تلاش نمودم و الحمدلله با علاقه وافری که به قضیه تبلیغ برای دانش‌آموان و جوانان داشتم با استفاده از روش‌های حوزه و علی‌الخصوص استاد قرائتی و مرحوم استاد راستگو در این وادی به تلاش خود ادامه دادم و خداوند متعال توفیقات و ابتکاراتی در این عرصه بر من ارزانی داشت . ازجمله ابتکار تبلیغ با تصویر، تبلیغ در قالب مسابقه و نیز تبلیغ با چاشنی طنز را در برنامه کاری خود داشتم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با روش ابتکاری خود در این میدان جدید که برای مبلغین ایجاد شده بود در مدارس و مراکز نظامی و مساجد در شهرهای مختلف ایران و گاه خارج از کشور فعالیت‌های تبلیغی خود را ادامه دادم و در بعضی از ادارات و نهادها هم با رویکرد تبلیغی فعالیت داشتم و این برنامه‌ها با استقبال خوب جوانان و نوجوانان روبرو شد.

تصمیم گرفتیم در تابستان‌ها برنامه ویژه دانش آموزان و نخبگان در تبریز داشته باشیم  واین حرکت همراه با برگزاری طرح یادواره حضرت امام خمینی (ره) حدود بیست سال تداوم داشت و باهمکاری دوستان طلبه و مسئولین مربوطه موفق شد قشر عظیمی از جوانان نخبه تبریز را در این بیست سال با معارف اسلامی و قرآنی و انقلابی و طلبگی آشنا نماید و ثمرات خوبی در حوزه فرهنگی به همراه داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.