×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر در تبریز

به گزارش پایگاه خبری هم نوا به نقل از همشهری آنلاین، شهروندان تبریزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه سال 99 برگزار شد،شاهد برگزاری بخش زیادی از انتخابات به صورت الکترونیک بودند ، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود. در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در تبریز قرار است که آخرین مرحله یعنی استفاده از صندوق الکترونیک نیزصورت بگیرد.

اما در استان علاوه بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای مجلس در میانه هم برگزار می‌­شود.

افزایش 15درصدی شعب اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در برخی مراحل در تمامی استان الکترونیکی است می­‌گوید: برگزاری انتخابات 25 مرحله دارد که در انتخابات پیش رو تا حد ممکن تلاش کرده ایم این فرایندها الکترونیکی برگزار شود که از مرحله ثبت نام فرایند الکترونیکی بودن آغاز شده است و در این دوره در شهرها و روستاهای استان مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس در میانه به صورت سنتی و با نوشتن اسامی و کد  نامزدها به روی کاغذ خواهد بود.

علیار راستگو می‌­گوید:  علاوه بر الکترونیکی کردن با توجه به شرایط کرونایی، تعداد شعبات را نسبت به انتخابات گذشته ۱۵ درصد افزایش دادیم تا مردم در آرامش و راحتی رای دهند که در این میان ۳۷۶۶ شعبه اخذ رای، پیش بینی کرده ایم.

فرماندار تبریز به همشهری می گوید: انتخابات الکترونیکی تنها  برای شورای شهر در تبریزبه صورت صدرصد الکترونیکی برگزار می‌­شود و رای دهندگان  با حضور فیزیکی در پای صندوق‌های الکترونیکی رای خود را به صندوق می‌­اندازند.

بهروز مهدوی  خاطر نشان می­‌کند: رای دهندگان کد چهار رقمی نامزدهای شوراهای شهر تبریز که ۱۳ نفر خواهند بود را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند و امسال برای نخستین بار انتخابات شوراهای اسلامی کلانشهرها به این صورت برگزار می­‌شود.

وی عنوان می­‌کند: تمهیدات لازم  برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در تبریز انجام شده  وبر همین اساس تمامی مراحل انتخابات به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود و به محض اتمام رای گیری نتیجه آرا تنها پس از یک ساعت اعلام  شده و800شعبه اخذ رای برای شهرستان تبریز پیش بینی شده است.

به کارگیری دستگاه‌های احراز هویتی  در شعب اخذ رای

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان می‌­گوید: نه تنها در برگزاری انتخابات بلکه در مراحل قبل از آن و در  تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هم بر روشهای مجازی تاکید داریم  چرا که اگر ستادهای تبلیغاتی دایر شده و افراد به صورت حضوری و میدانی فعالیت کنند، شاید به افزایش بیماری دامن بزنند.

 صمدعزیزی ادامه می­‌دهد:با وجود اینکه افزایش تعداد شعبات برای کاهش تراکم جمعیت پیش بینی شده اما با حذف الزام استفاده از اثر انگشت و استفاده از روش‌های الکترونیکی تلاش داریم تا انتخابات بدون کمترین مخاطره  کرونایی برگزار شود.

وی ادامه می­‌دهد: با  به کارگیری دستگاه‌های احراز هویتی  درشعب اخذ رای یک گام دیگر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان برمی داریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.