×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
این خانه سیاه است

به گزارش هم‌نوا - علیرضا خطیبی: درحالیکه تمامی نگاه‌ها به تیم ملی و بازی برابر عراق در دومین گام مقدماتی جام جهانی است، اوضاع نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هر روز و هر ساعت بدتر از قبل می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، دو رقیب عربستانی استقلال و تراکتور، نه تنها ترکیب قبلی‌شان را حفظ کرده‌اند که تقویت درست و حسابی هم با جذب تالیسکا و مارگا شده‌اند. رقیب تاجیکستانی پرسپولیس هم مورد حمایت تام و تمام فدراسیون فوتبال این کشور قرار دارد و بازی‌هایش لغو شده تا کاملا برای این رویارویی آماده شود. در ایران اما، سرخابی‌ها در روزهای زوج می‌توانند خارجی جذب کنند و در روزهای فرد، ممنوعیت برای‌شان اعمال می‌شود. درباره تراکتور هم هر روز یک خبر بد و تلخ به مجموعه سیاه و تیره قبلی اضافه می‌شود.

* تراکتور

یک آچمز و بن‌بست واقعی! 48 ساعت است که کسی، مالک این تیم پر هوادار را نمی‌شناسد و تراکتور مانند یک توپ بین زنوزی، هیات فوتبال و چند مرجع ورزشی دیگر پاسکاری می‌شود. تمرینات تیم تعطیل شده و گویا شایعه خبرنگار عربستانی مبنی بر انصراف تراکتور از ادامه لیگ قهرمانان در حال رنگ واقعیت به خود گرفتن است. 

تراکتور قبل از این اوضاع و در زمانی که صاحب و مالک داشت هم، اوضاع خوبی نداشت. بازیکنان زیادی این تیم را ترک کرده (فرعباسی، تیموری، خانزاده، تیکدری، فخرالدینی و شاید بوحمدان و ایمانی) و عملیات جذب جانشین با کمترین کیفیت ممکن انجام می‌شد. روی نیمکت هم با اضافه شدن کمالوند که در سایپا نتیجه نگرفت و مدت‌ها هم در لیگ برتر حضور نداشت، اوضاع اصلا خوب نیست.

* استقلال

 

مدیرعامل روی تخت بیمارستان است و البته گفته شده که مرخص شده آنهم درحالیکه وقتی سالم بود هم روابط خوبی با تیم فنی و بازیکنان و هواداران نداشت و فقط رابطه‌اش با مردان وزارت نشین، گل و بلبل بود. 3 بازیکن تیم که حداقل یک نفرشان جزو ترکیب اصلی است، تیم را در سفر به امارات همراهی نکرده و بازیکنی که 10 روز پیش، مددی درباره اش گفته بود باید استقلالی دانسته شود، در فولاد ماند. جالب‌ترین معادله این روزهای استقلال، مالی است: 800 هزار دلار بدهی به دیاباته و میلیچ (طبق ادعای فرهاد مجیدی)، 800 هزار دلاری برای تقویت تیم با بازیکنان خارجی (طبق مصوبه هیات‌مدیره تا مجیدی برای فروش قایدی، راضی شود) و بدهی یک ملیون و 360 هزار یورویی به استراماچونی قرار است از پول فروش قایدی داده شود که در بهترین حالت 2 میلیون دلار هم نیست. استقلال اوضاع و احوال اسف باری دارد.

* پرسپولیس

تیمی که تا همین چند روز قبل، بهترین شرایط را بین تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا داشت با اولین مصاحبه تلویزیونی وزیر جدید ورزش در کنار استقلال و تراکتور وارد فهرست بحران‌زده‌ها شد. خبری از حضور مدیرعامل در باشگاه نیست و پرسپولیس نه تنها نتوانسته تیم قدرتمند قبلی‌اش را حفظ کند که البته خریدهای خوبی هم نداشته است. مصوبه منع خرید خارجی هم خامه روی این کیک تلخ است آنهم درحالیکه بازی برابر استقلال تاجیکستان اصلا آسان نیست. خطر صدور حکم نهایی شکایت کالدرون هم نزدیک‌تر از همیشه است به علاوه سایر خارجی‌های طلبکار درحالیکه پرسپولیس نمی‌تواند حتی پاداش‌های آسیایی‌اش را دریافت کند.

پانوشت: پرسپولیس و استقلال هر دو تیم دولت و وزارت ورزشش هستند که اولی با اینکه در ۵ سال اخیر کلی جام درو کرده اما وضعیت مالی و مدیریتی مناسبی ندارد و دومی هم دیگر واقعا به یک تیم معمولی تبدیل شده که همیشه تا لب چشمه می رود و تشنه برمی گردد.

منبع: فوتبالی

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.